شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان گفت: داشتن رابطه با پاکستان به نفع ایالات متحده است. وی گفت: پاکستان دوست ایالات متحده و چین است و به نفع آمریکا است که با پاکستان در ارتباط باشد.

    شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان گفت: داشتن رابطه با پاکستان به نفع ایالات متحده است.

         وی گفت: پاکستان دوست ایالات متحده و چین است و به نفع آمریکا است که با پاکستان در ارتباط باشد.

     وزیر خارجه پاکستان این سخنان را در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری خارجی الجزیره بیان کرد.

    وی گفت: قدرت های جهانی در مورد حل مسئله افغانستان مذاکره و توافق کردند و پاکستان برای صلح در افغانستان نقش اساسی داشته و دارد.

     وی در پاسخ به سوالی درباره درگیری های اسرائیل و فلسطین گفت: واکنش آمریکا کند بوده است و دولت بایدن می توانست جان بسیاری را نجات دهد، زیرا عملیات اسرائیل در غزه بر اساس وحشیگری صورت گرفت.

    شاه محمود قریشی گفت: برای اولین بار اسرائیل با فشار داخلی کشور خود روبرو شد. اسرائیل می دانست، جنگ رسانه ای را از دست داده است. من از آتش بس خوشحالم و امیدوارم ادامه یابد.

    وزیر امور خارجه پاکستان در جریان مصاحبه خود گفت: ایالات متحده باید ثابت کند که به حقوق بشر اعتقاد دارد.

    از سوی دیگر، امروز گفتگوهایی در سطح هیأت وزیر امور خارجه پاکستان و ولکان بزگیر، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل همزمان با بازدید از پاکستان برگزار شد و این گفتگوها بر سر موضوعات مورد علاقه متقابل از جمله، اوضاع فلسطین و منطقه اشغالی جامو و کشمیرروند صلح افغانستان و در دسترس بودن واکسن کرونا می باشد.

    قریشی گفت: مسئله فلسطین و مسئله کشمیر برای چندین دهه در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل قرار داشته است و برقراری صلح مسئولیت اصلی شورای امنیت است.

    وی جزئیات موارد جدی نقض حقوق بشر در کشمیر را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: اقدام هند برای تغییر نسبت جمعیت در منطقه جامو و کشمیر اشغالی، نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و قوانین بین المللی است.

       وی گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد باید نقش موثری در جلوگیری از نقض جدی حقوق بشر در غزه، فلسطین، جامو و کشمیر اشغالی داشته باشد.

      وزیر امور خارجه پاکستان گفت: روند صلح افغانستان باید برای ارتقای صلح و ثبات و اتصال در منطقه موثر باشد و پاکستان متعهد است تا به تلاش های صادقانه خود برای استقرار صلح در منطقه، از جمله ایجاد صلح و امنیت در افغانستان ادامه دهد.

      قریشی از اقدامات رئیس مجمع عمومی سازمان ملل برای جلوگیری از شیوع کرونا و برای دسترسی واکسن کرونا قدردانی کرد و گفت: همه کشورها، به ویژه کشورهای در حال توسعه، نیاز به اتخاذ استراتژی مشترکی در سطح بین المللی برای تأمین واکسن کرونا دارند.

        وی گفت: به منظور پرداختن به پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا، ابتکار عمران خان، نخست وزیر پاکستان را در "تسهیل بازپرداخت بدهی" تحسین کرد. رئیس مجمع عمومی سازمان ملل از وزیر امور خارجه پاکستان به خاطر مهمان نوازی از هیأت شورای امنیت سازمان ملل تشکر و قدردانی کرد. رئیس مجمع عمومی سازمان ملل از موضع روشن و مشارکت کامل وزیر امور خارجه پاکستان در نشست اضطراری مجمع عمومی درباره فلسطین قدردانی کرد.

کد خبر 6642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =