کاوازوویچ: بازیگران بین المللی در جستجوی کسانی در میان بوشنیاک ها هستند که از سیاست های مخرب حمایت کنند

حسین افندی کاوازوویچ، رئیس العلماء جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین تاکید کرد که بازیگران بین المللی در جستجوی کسانی در میان بوشنیاک ها نیز هستند که از سیاست های مخرب حمایت کنند.

وی طی مصاحبه ای با خبرگزاری فنا، گفت: "مهاجرت جوانان، فساد سیستماتیک، آینده مبهم و دامن زدن مداوم به تفرقه و نفرت نمی ‌تواند سبب خوشبختی کسی باشد و آینده بهتری برای هیچ کس به ارمغان نمی آورد. متاسفانه شاهد آن هستیم که عوامل سیاست ‌هایی که دائما در امور کشور مانع تراشی و تقسیمات را عمیق تر می کنند، نه تنها تضعیف نشده اند بلکه تقویت هم شده اند و حتی از سوی بازیگران بین‌المللی برای چنین سیاست‌ هایی پاداش گرفته اند. من اتفاقی را مشاهده می کنم که قبلا هرگز رخ نداده است:  سیاست هایی که هر کاری برای نابودی این جامعه و تجزیه و نابودی این کشور انجام داده اند، مورد حمایت قرار گرفته اند. اکنون به نظر من بازیگران بین المللی در میان ما بوشنیاک ها نیز در جستجوی کسانی هستند که از چنین سیاست های مخربی حمایت کنند و آنها را قادر سازد به اهداف جنگی خود دست یابند."

وی افزود: "به همین دلیل است که من نارضایتی و ناامیدی تعداد زیادی از شهروندان این کشور را درک می کنم که احساس می کنند اسیر چنین سیاست ‌هایی هستند و آنها را یک تهدید می ‌دانند. وقتی از من در مورد بوشنیاک‌ ها می‌ پرسید، من نگران تلاش‌ هایی هستم که به دنبال آن هستند تا به هر قیمتی بوشنیاک ها را رادیکال ‌سازی و از غرب دور کنند تا بعدا آنها را متهم کنند که به این سرزمین تعلق ندارند و اینکه حق ندارند اینجا زندگی کنند. تعداد روزافزون بوشنیاک‌ ها درست یا نادرست احساس می‌ کنند که وجود آنها و این واقعیت که نسل ‌کشی در بوسنی و هرزگوین را تجربه کردند، برای برخی بزرگ‌ ترین مشکل است."

منبع: وبسایت فاکتور - 1

لازم به ذکر است که مسلمانان بوسنی و هرزگوین از سوی سایر اقوام در این کشور متهم هستند که ریشه اسلاو نداشته و در واقع مهاجرین ترک به این منطقه هستند. در مقابل مسلمانان دائما در تلاش برای اثبات هویت خویش، خود را مسلمانان اروپایی معرفی کرده و قومیتی ریشه دار در این سرزمین عنوان می کنند. نگرانی امنیتی مسلمانان در بوسنی و هرزگوین بر ایشان الزام می کند تا در مقابله با تهدیدات امنیتی سایر اقوام و کشورها، دست به موازنه بیرونی بزنند.

کد خبر 14208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =