درخواست اتحادیه اروپا از بوسنی و هرزگوین جهت اعمال روادید برای اتباع روسیه

اتحادیه اروپا اعمال روادید برای اتباع روسیه توسط بوسنی و هرزگوین را خواستار شده است.

نمایندگی اتحادیه اروپا در بوسنی و هرزگوین در اطلاعیه ای اعلام کرد: "ما از بوسنی و هرزگوین به عنوان یک کشور نامزد عضویت در اتحادیه اروپا انتظار داریم که سیاست های خارجی، امنیتی و تجاری خود را به طور کامل با سیاست های اتحادیه اروپا هماهنگ کند. در راستای عملکرد مطلوب رژیم بدون روادید با اتحادیه اروپا، از بوسنی و هرزگوین انتظار می رود که از سیاست روادید اتحادیه اروپا نیز کاملا پیروی کند که رژیم بدون روادید با روسیه را پیش بینی نمی کند."

از سوی دیگر، سفارت روسیه در بوسنی و هرزگوین در رابطه با درخواست مذکور اتحادیه اروپا اعلام کرد به نظر می رسد که درخواست های اتحادیه اروپا از بوسنی و هرزگوین بیش از حد است.

سفارت روسیه خاطرنشان کرد که در حال حاضر توافقنامه رژیم بدون روادید که شرایط مساعدی را برای توسعه روابط بین روسیه و بوسنی و هرزگوین فراهم کرده است، لازم الاجرا است.

منبع: (تلویزیون سراسری بوسنی و هرزگوین، نزاویسنه نووینه)-10/11/1401

لازم به ذکر استکه درحالی که کمتر از دو ماه از اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا به بوسنی و هرزگوین می گذرد،اتحادیه اروپا  درخواست صریحی  مبنی بر تنظیم سیاست های خارجی، امنیتی و تجاری بوسنی با این اتحادیه و ارائه نظر در خصوص نظام صدور روادید این کشور،و محدودین برای اتباع روسی را اعلام نموده که  نکته قابل تاملی است.

کد خبر 14593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =