گرامی داشت روز ملی روسیه در بانیا لوکا

مراسم گرامی داشت روز ملی روسیه روز گذشته توسط سفارت روسیه در بوسنی و هرزگوین با حضور مقامات جمهوری صربسکا و ژلیکا تسویانوویچ، رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین در بانیا لوکا برگزار شد.

میلوراد دودیک، رئیس جمهوری صربسکا در این مراسم گفت: " روسیه برای جمهوری صربسکا مهم است، چون به طور مداوم قرارداد صلح دیتون را رعایت می کند و کارهایی را انجام نمی دهد که شبیه یک آزمایش باشد. ما از همین نکته و همچنین نقش روسیه در شورای امنیت سازمان ملل قدردانی می‌ کنیم، زیرا روسیه آماده شنیدن مواضع جمهوری صربسکا نیز است نه فقط دروغ‌ هایی که نمایندگان عالی مختلف جامعه بین الملل در تلاش برای انتشار آن هستند."

وی ادامه داد: " روابط جمهوری صربسکا و روسیه دوستانه و سرشار از تفاهم است. جمهوری صربسکا با روسیه همکاری می کند، اما هیچ مخالفتی با همکاری با سایر کشورهای شرقی و غربی نیز ندارد. ما در درگیری بین روسیه و اوکراین بی ‌طرف هستیم، به تحریم ‌های غرب علیه روسیه نمی ‌پیوندیم و می‌ خواهیم جنگ اوکراین هر چه زودتر پایان یابد."

دودیک اضافه کرد: " من به حاضران در مراسم گفتم که به نشانی که توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به من به خاطر سهم بزرگم در توسعه همکاری ها بین فدراسیون روسیه و بوسنی و هرزگوین و تقویت شراکت با جمهوری صربسکا اعطا شد، بسیار افتخار می کنم. نشان ʼالکساندر نوسکیʼ بالاترین نشانی است که روسیه به دولتمردان خارجی اعطا می کند و من خوشحالم که با من چنین رفتاری می شود. از لحظه ای که نشان مذکور را از رئیس جمهور روسیه دریافت کنم، لذت خواهم برد."

منبع: (نزاویسنه نووینه، وبسایت کلیکس)

1402/3/23

کد خبر 16213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =