کتاب مفاهیم فمینیستی مدرن-  (مقایسه فکری فروغ فرخ زاد و کشور ناهید) کتاب مقالات باهو شناسی جلد اول پایان نامه مقطع دکتری :بخش علوم سیاسیات دانشگاه پنجاب

معرفی سه عنوان کتاب و پایان نامه از انتشارات پاکستان

نام کتاب        :         مفاهیم فمینیستی مدرن (مقایسه فکری فروغ فرخ زاد و کشور ناهید)

نویسنده         :         روشین عاقب

زبان              :         اردو

ناشر              :         انتشارات عکس

سال نشر        :         ۲۰۲۲م

تعداد ص        :        

درباره کتاب:

در کتاب مورد بررسی، تأثیرات سیاسی، اجتماعی و روانی دو شاعر مهم فروخ فرخ زاد(ایرانی) و کیشور ناهید(پاکستانی) در پرتو مفاهیم فمینیستی مدرن بررسی شده است. در عین حال تمامی انگیزه هایی که منجر به این معضلات سیاسی، اجتماعی و روانی شده است، بررسی شده است. اهمیت بیشتر از آنجا ناشی می شود که زنان حامی آگاهی و درک، از پیشینه های به ظاهر متفاوت، در چه مواردی افکار مشترکی دارند و چه عواملی ممکن است منجر به تفاوت در اشکال بیان شود. در این کتاب سعی شده است با در نظر گرفتن معیارهای کلی مقایسه، آگاهی زنان تحلیل و درک شود و استثمار زنان در جوامع محافظه کار از منظر فمینیستی بررسی شده است.

معرفی سه عنوان کتاب و پایان نامه از انتشارات پاکستان

نام کتاب        :         مقالات باهو شناسی جلد اول

نویسنده         :         دکتر لئیق احمد

زبان              :         اردو

ناشر              :         العارفین پبلیکیشنز لاهور

سال نشر        :         ۲۰۲۲م

تعداد ص        :         ۴۱۰

در باره کتاب

کتاب مقالات باهو شناسی در پرتو افکار و اندیشه های سلطان باهو  صوفی نامدار شبه قاره، شاهکاری بزرگ در موضوع تصوف است. نویسنده فاضل در این کتاب تحقیقی ضمن معرفی صوفی بزرگ سلطان باهو به بیان اسرار تصوف پرداخته است. این کتاب مطمئنا یک هدیه عالی برای دانش آموزان علاقه مند به تاریخ صوفیه در شبه قاره است

نویسنده:

دکتر لائق احمد استاد گروه مطالعات اسلامی دانشگاه کراچی است. وی دکترای خود را از همان بخش دانشگاه کراچی اخذ کرده است. وی همچنین نویسنده چندین کتاب و مقاله تحقیقاتی است.

پایان نامه مقطع دکتری :بخش علوم سیاسیات دانشگاه پنجاب

نام کتاب        : روابط پاکستان و ایران طی سال‌های۲۰۱۰م-۲۰۱۸م پیامدهای بندر گوادر و چابهار

نویسنده         :         فهیم احمد خان

استاد راهنما    :         پرفسور دکتر عمران خالد

زبان              :         انگلیسی

ناشر              :         بخش علوم سیاسیات دانشگاه پنجاب

سال دفاع       :         ۲۰۲۰م

تعداد ص        :         ۲۳۲

روابط ایران و پاکستان همواره برای هر دو کشور و همچنین برای ثبات منطقه حیاتی بوده است. در طول هفت دهه گذشته، دو طرف عمدتاً از روابط صمیمانه در جبهه های فرهنگی، دیپلماتیک و اقتصادی برخوردار بوده اند. با این حال، ایجاد و توسعه بندر گوادر در پاکستان و بندر چابهار در ایران سوالات جدی را برای دو طرف ایجاد کرده است. از یک سو، چین سرمایه گذاری زیادی در ساخت بندر گوادر انجام می دهد، در حالی که هند سرمایه گذار اصلی در بندر ایران است. این تحقیق با بهره گیری از دیدگاه نظری ژئواستراتژی به جنبه های مختلف اقتصادی، امنیتی، نظامی، تجاری و منطقه ای یکپارچگی این دو بندر نیز پرداخته است. علاوه بر این، پایان نامه بر پیامدهای این بنادر بر روابط دوجانبه هر دو کشور متمرکز شده است. همچنین در این تحقیق به موضوع همسانی پرداخته شده است که آیا این بنادر رقیب یا ابزاری بالقوه برای همکاری پاکستان و ایران هستند. این کار تحقیقاتی سیاست های هر دو کشور و همچنین هند و چین را برای درک انگیزه های اصلی آنها در پشت توسعه این پروژه ها تجزیه و تحلیل کرده است. علاوه بر این، موضوع یکپارچگی منطقه ای از طریق این امکانات نیز به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است. محقق دریافته است که هر دو بنادر می توانند نقاط همکاری در سطح دوجانبه باشند، اما در سطح منطقه ای در مقابل چین و هند، این بنادر محل اختلاف و منبع تسلط ژئواستراتژیک در جنوب آسیا و حتی کشورهای آسیای مرکزی هستند. .

کد خبر 19894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =