۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

نوروزی که معمولاً در هفته سوم ماه مارس برگزار می شود صلح و همبستگی بین نسل و خانواده های مختلف ترویج می دهد. همچنین نوروز صلح و آشتی را بین همسایگان و کشور های جهان تقویت می کند.

در آستانه "نوروز" در اسلام آباد جشنواره ای با حضور ثمینه عارف علوی، بانوی اول و همسر دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان و دیپلمات های 9 کشور برگزار گردید.

     براساس گزارش مطبوعات به شرح ذیل، بیگم ثمینه عارف علوی، بانوی اول و همسر رئیس جمهور پاکستان  ضمن تأکید بر اهمیت نوروز در این مراسم گفت: نوروزی که معمولاً در هفته سوم ماه مارس برگزار می شود صلح و همبستگی بین نسل و خانواده های مختلف ترویج می دهد. همچنین نوروز صلح  و آشتی را بین همسایگان و کشور های جهان تقویت می کند.

     وی گفت: این امر برای ایجاد تنوع فرهنگی و دوستی بین مردم و جوامع مختلف کمک می کند. نوروز با دستورالعمل یونسکو مطابقت دارد و این روز جشن میراث ناملموس جهان است.

    بانوی اول گفت: حضور در جشنواره نوروز باعث لذت فوق العاده و احساس با شکوه و ویژه ای شده است و من به مناسبت فرخنده نوروز به مدیریت هتل سرینا و همه کشورهای شریک در این مراسم تبریک می گویم و این آغاز سال جدید امید جدیدی برای تجدید تعهدات ما در قبال صلح، امنیت و انسانیت است.

    وی تاریخچه نوروز را بیان کرده و تصریح کرد: نوروز جشنی است به عنوان اولین روز بهار و تجدید طبیعت و مراسم آن شامل آیین ها و رویدادهای فرهنگی و همچنین لذت بردن از یک وعده غذایی خاص در کنار عزیزان خود است.

      وی گفت: کشورهای شرکت کننده در مراسم مذکور پیام صلح داده اند و آینده ای روشن در انتظار آن ها است.

      وی در پایان سخنان خود به مسائل و مشکلات جهان اشاره کرده و برای وحدت و همبستگی تاکید کرد.

     لازم به ذکر است، جشن نوروز توسط جامعه دیپلماتیک 9 کشور از جمله؛ ایران، ترکیه، افغانستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، پاکستان و آذربایجان با همکاری یک هتل محلی در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار گردید.

 لینک های انعکاس درج زیر است:

1-    دی نیشن- https://nation.com.pk/28-Mar-2021/nowruz-promotes-peace -solidarity-first-lady-samina-alvi

2-    سایت رادیو پاکستان انگلیسی- https://www.radio.gov.pk/27-03-2021/nowruz-promotes-values-of-peace-solidarity-samina-alv

3-    PK نیوز- https://pk.news/2021/03/27/nowruz-promotes-peace-solidarity-begum-samina-alvi/

4-    پاک تربیون- https://www.paktribune.com/news-details/nowruz-promotes-values-of-peace-solidarity-samina-alvi

5-    دی نیوز- https://www.thenews.com.pk/print/810997-nowruz-promotes-peace-solidarity-samina

6-     APPدر توییتر- https://twitter.com/appcsocialmedia/status/1375773699375300609

7-    فلیپ بورد- https://flipboard.com/article/nowruz-promotes-peace-solidarity-begum-samina-alvi/f-080808a71f%2Fcom.pk

8-    ایدیتر تایم- https://www.editortimes.com/nowruz-promotes-values-of-peace-solidarity-between-generations-samina-alvi

9-     ترکی اردو- https://www.turkeyurdu.com/nowruz-promotes-peace-solidarity-begum-samina-alvi/

10- FM 98- https://www.dostiradio.com/205255/27/03/2021/

11- سایت ریدیو پاکستان اردو - http://urdu.radio.gov.pk/27-03-2021/no-roz-ka-toar-nslo-aor-khandano-k-drmian-amn-o-asthkam-ki-akdarko-frogh-dita-bigm-thmin-aaloi

 

کد خبر 6475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =