آیین بزرگداشت سردار دلها در بوسنی و هرزگوین

آیین "سالگرد شهدای مقاومت" با هدف یادبود دومین سالگرد عروج سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در بوسنی و هرزگوین برگزار شد.

این مراسم با تلاش خانواده های شهدای قهرمان بوسنیایی و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت و گرامیداشت ۹ تن از شهدای قهرمان بوسنی و هرزگوین برگزار شد. در این مراسم سرود ای شهیدان خدایی به زبان بوسنیایی و فارسی همراه با پخش کلیپی از شهدای قهرمان و سردار سلیمانی توسط حافظ عزیز علیلی حافظ مشهور و محبوب قرآن در منطقه بالکان به صورت زنده اجرا شد که تشویق حضار را به همراه داشت.
در این مراسم بزرگداشت که رزمندگان‏، مادران و خانواده های شهدای بوسنیایی حضور داشتند پیام تصویری همسر شهید حاج رسول حیدری از شهدای ایرانی در جنگ بوسنی خطاب به حاضران و به خصوص مادران و همسران شهدای این کشور پخش شد. در ادامه شیخ «مدحت افندی چلبیچ» از مشاهیر بوسنی به توصیف شهدای قهرمان بوسنی و شهید سلیمانی پرداخت.
در بخش پایانی هم مصطفی کمالی مدیر بنیاد «زنبق‌های سفید» منطقه وگوشچای سارایوو سخنرانی کرد.
شرکت کنندگان در این مراسم با قراِئت فاتحه به ارواح پاک همه شهدای امت اسلامی، شهدای قهرمان بوسنیایی و بویژه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، از او به عنوان یک شخصیت بی‌نظیر یاد کردند و مبارزات و مجاهدت‌های شهید سلیمانی را ارج نهادند.
در برنامه جداگانه ای هم در حسینیه ایرانیان سارایوو و همزمان با برگزاری دعای کمیل مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور ایرانیان مقیم بوسنی و هرزگوین برگزار شد. در این مراسم قباد سلیمانی مدیر بنیاد ملاصدرای سارایوو به بررسی و تبیین شخصیت والای سردار سلیمانی پرداخت.


https://www.iribnews.ir/۰۰Dvzj/    ۱۰ دی ۱۴۰۰               

کد خبر 10374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =