مراسم «لیله الرغائب» در بوسنی و هرزگوین

مسلمانان بوسنی و هرزگوین شب مبارک لیلة الرغائب را که در اسلام به شب آرزو ، امید و عبادت معروف است، با دعا و فعالیت های مذهبی برگزار کردند.

مراسم «لیله الرغائب» در بوسنی و هرزگوینبه گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما از سارایوو ؛ مسلمانان بوسنی و هرزگوین شب مبارک لیلة الرغائب را که در اسلام به شب آرزو ، امید و عبادت معروف است، با دعا و فعالیت های مذهبی برگزار کردند.
مسلمانان بوسنی و هرزگوین این شب را فرصتی برای پیوند عمیق تر با خدا و تقویت روحیه در مسیر سنت حضرت محمد (ص) می دانند و به پیروی از پیامبر اکرم (ص) که فرموده است: «از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید؛ زیرا آن شب، شبی است که فرشتگان آن را به لیلة الرغائب نامگذاری کرده‌اند»، با حضور در مساجد به انجام اعمال این شب عزیز می پردازند.
برای مسلمانان بوسنی و هرزگوین سه شب «لیلة الرغائب، لیلة المعراج و لیلة البراة» قبل از ماه رمضان، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ معمولا در این شب‌ها مردم در مساجد حاضر شده و به انجام اعمال آن می‌پردازند.
در میان مسلمانان بالکان، اصطلاح اوچایلوتسی (ماه‌های عبادت) نام رایجی برای ماه‌های رجب، شعبان و رمضان است که در آن‌ها چهار شب مبارک «لیلة الرغائب، لیلة المعراج و لیلة البراة و لیله القدر» وجود دارد.
این شب‌ها برای مسلمانان منطقه بالکان بسیار عزیز است چرا که در آن بهترین خواسته‌ها و مکنونات قلبی خود را از خداوند طلب می کنند.


 ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

کد خبر 11256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =