۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
«قهرمان» به بلگراد می‌رود

فیلم سینمایی «قهرمان» در پنجاهمین جشنواره فیلم بلگراد در کشور صربستان به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش نمایش‌های ویژه این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته می‌شود که از تاریخ ۲۵ فوریه تا ۵ مارس (۶ تا ۱۵ اسفند) در کشور صربستان برگزار می‌شود.
«قهرمان» در مجموع در ۸ نوبت در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته می‌شود.
ساخته جدید فرهادی تاکنون بیش از دو میلیون دلار در کشورهای مختلف فروخته و فرانسه با ۱.۵ میلیون دلار و ایتالیا با ۵۰۰ هزار دلار بهترین بازارهای خارجی این فیلم بوده‌اند.
توضیح:
-ساخته ی جدید اصغر فرهادی به عنوان نماینده رسمی سینمای ایران، برخلاف پیش‌بینی اغلب تحلیلگران جوایز سینمایی، نتوانست به جمع نامزدهای شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ راه یابد.
-عدم راه یابی فیلم قهرمان در جمع اسکاری های سال میلادی جاری با واکنش های زیادی روبه رو شد که از مهمترین آن ها می توان به واکنش نشریه معتبر اینترنتی "ایندی وایر" اشاره کرد که در خصوص نادیده گرفته شدن فیلم قهرمان در این جوایز نوشت: ساخته اصغر فرهادی با وجود حمایت کمپانی آمازون و همچنین سابقه فرهادی در کسب دو جایزه اسکار نتوانست هیچ نامزدی کسب کند و از جمله فیلم‌های نادیده گرفته شده آکادمی در اسکار ۲۰۲۲ است.
-نشریه "ونیتی فر" نیز از عدم راهیابی فیلم «قهرمان» به جمع نامزدهای نهایی شاخه اسکار، ابراز شگفتی کرد.
-گمان می رود: فروش قابل توجه فیلم در کشورهای اروپایی، نشان از جذابیت و ظرفیت بی بدیل صنعت سینما دارد و همچنین موید پربازده بودن عرصه "اقتصاد فرهنگ" است.

۲۳/بهمن/14۰۰

سعید هاشمی

کارشناس بوسنی


 

کد خبر 11286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =