سخنان مجدد دودیک مبنی بر ناممکن بودن بقای بوسنی و هرزگوین

میلوراد دودیک، عضو صرب شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین باز هم بقای این کشور را ناممکن خواند.

وی در نشست خبری روز گذشته در بانیا لوکا گفت: "هیچ امکانی برای بقای بوسنی و هرزگوین وجود ندارد و وجود آن بر فروپاشی دنیای نئولیبرال استوار است. برخی که هنوز قدرتمند هستند به زور آن را نگه می دارند."

او ادامه داد: "بوسنی و هرزگوین به این دلیل در سازمان ملل پذیرفته شد که آمریکا و کشورهای قدرتمند آن زمان از جمله انگلیس و برخی اعضای دیگر اتحادیه اروپا خواهان آن بودند. این فقط به این دلیل است که آنها به سرعت بوسنی و هرزگوین را به رسمیت شناختند. بزرگ ها با انعقاد قرارداد دیتون آن اشتباه را درک کردند و نمی خواستند تا آخر پیش بروند، بنابراین توافقی منعقد کردند که شکست خورد. نمایندگان عالی جامعه بین الملل در بوسنی و هرزگوین و طرف مسلمان عامل شکست قرارداد دیتون هستند."

دودیک افزود: "دیروز شنیدیم که هدف آنها یک بوسنی و هرزگوین کاملا متفاوت بوده است یعنی بوسنی و هرزگوین به شکلی که مسلمانان در آن مسلط هستند و بقیه یعنی صرب ‌ها، کروات ‌ها و دیگران باید قشری ​​مظلوم و تحقیر شده ‌ای باشند که خرده‌هایی از حقوق مدنی یا حقوق اقلیت‌ ها داشته باشند. جمهوری صربسکا علیه آنگونه بوسنی و هرزگوین که مسلمانان می ‌خواهند جنگید و حتی امروز نیز می‌جنگد. ما در زمان جنگ موجودیت یک کشور مستقل را اعلام کرده بودیم و فکر می‌کردیم که باید مستقل باشیم، این هدف ما بود. به آنچه می‌خواستیم نرسیدیم، اما مسلمانان هم نتوانستند به هدف خود برسند. زمان آن فرا رسیده است که مکانیسم جدایی مسالمت آمیز در بوسنی و هرزگوین فعال شود و همه فرصت زندگی مسالمت آمیز و بدون آزار و اذیت را داشته باشند."

وی همچنین از شرکت صفت پوجیچ، وزیر دفاع بوسنی و هرزگوین در نشست گروه تماس دفاع از اوکراین که به ریاست آستین لوید وزیر دفاع آمریکا برگزار شد، انتقاد کرد و گفت: " این وزیر بخشی از تلاش مشترک مسلمانان برای تخریب بوسنی و هرزگوین است. قوم گرایان مسلمان از بحران اوکراین برای تصدیق مجدد اهداف خود استفاده می کنند."

منبع: (وبسایت کلیکس، وبسایت فاکتور، نزاویسنه

۱۴۰۱/۳/۸

کد خبر 12755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =