اقامت حدود یک هزار مهاجر در  کانتون   Una-Sana(USC) - بوسنی و هرزگوین

حسین کلیچیچ، رئیس سازمان صلیب سرخ کانتون “US” گفت: حدود 1000 مهاجر در حال حاضر در این کانتون اقامت دارند و وضعیت بشردوستانه کاملاً تحت کنترل است.

به گفته وی، در حال حاضر حدود 350 نفر در مرکز مهاجران در لیپا و حدود 250 نفر در مرکز پذیرش موقت در بوریچی اقامت دارند.
برای همه افراد، اسکان مناسب، غذا، کمک های پزشکی و سایر نیازهای زندگی فراهم شده است. همچنین 300 تا 400 مهاجر در مکان های کوچک داریم که به اصطلاح در حال رفت و آمد هستند و تلاش می کنند به مقصد مورد نظر خود در اروپای غربی برسند.
کلیچیچ اظهار داشت: وضعیت کلی، با تعامل کافی وزارت امنیت و سرویس امور با اتباع خارجی بوسنی و هرزگوین، هم برای مهاجران و هم برای شهروندان و همچنین داوطلبان متعدد در این محل ها، به طور قابل توجهی بهبود یافته است.
سرویس اتباع خارجی همچنین خاطرنشان می کند که وضعیت فعلی کشور ما نسبت به سال های گذشته مساعدتر است. در حال حاضر حدود 1500 مهاجر در چهار مرکز پذیرش در USC و کانتون سارایوو    (CS) اقامت دارند.
این احتمالاً کمترین تعداد مهاجران در دو یا سه سال گذشته است، بنابراین ما به طور کامل وضعیت را مدیریت می کنیم. در اوایل اکتبر- مهرماه افزایش خاصی در هجوم مهاجران داشتیم که حدود 3000 نفر در مراکز حضور داشتند. شما خودتان می بینید که این تعداد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و مهمترین چیز این است که در بوسنی و هرزگوین دیگر صحبت از یک بحران نیست، بلکه یک وضعیت کاملاً کنترل شده است.
تغییر خاصی در ساختار جمعیت مهاجر که از طریق بوسنی وهرزگیون به اروپای غربی راه می یابد، ثبت شد.
به گزارش BHRT، تعداد کمتری از اتباع پاکستان، بنگلادش و برخی کشورهای دیگر در میان مهاجران قابل توجه است، در حالی که تعداد مهاجران از کشورهای آفریقایی افزایش خاصی داشته است.

https://sarajevotimes.com/there-are-currently-about-1000-migrants-staying-in-usc/December 27, 2022

لازم به ذکر استکه در سنوات اخیر، مسیر مهاجرت به اروپای غربی از سمت بلگراد به سوی مرزهای کرواسی و بوسنی سوق پیدا کرد و در کنار سایر مسائل و مشکلات داخلی بوسنی، معضل تعدد پناهجویان نیز چشمگیر بوده است. همواره در میان این اتباع، حضور افرادی از کشورهای درگیر جنگ و مشکلات اقتصادی همچون افغانستان، بنگلادش، پاکستان، سوریه و ... پر رنگ بوده است ولی نکته قابل توجه در گزارش اخیر، کاهش تعداد جمعیت این افراد از کشورهای مذکور و در مقابل افزایش قابل ملاحظه ی اتباع افریقایی ست.

ترجمه و تنظیم: سعید هاشمی

کارشناس توسعه روابط فرهنگی بوسنی و هرزگوین


 

کد خبر 14118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =