۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
پوتین مدال افتخار گرفت

میلوراد دودیک، رهبر صرب های بوسنی «مدال افتخار» به پوتین اعطا کرد.

«میلوراد دودیک» رهبر صرب‌های بوسنی به ولادیمیر پوتین با ارزش‌ترین مدال افتخار را برای "دغدغه و عشق میهن‌پرستانه‌اش" به بخش تحت کنترل صرب‌ها در بوسنی، اعطا کرد.

به گزارش اینترآذ به نقل از آسوشیتدپرس،‌ میلوراد دودیک روز یکشنبه گذشته طی مراسمی در شهر "بانیا لوکا" در شمال غرب بوسنی گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درخصوص توسعه و تحکیم همکاری‌ها و روابط سیاسی و دوستانه میان جمهوری صرب بوسنی و روسیه مسئول است.

دودیک که در ماه سپتامبر به مسکو سفر و با پوتین دیدار کرد، علی‌رغم حمله روسیه به اوکراین، روابط نزدیکی را با ولادیمیر پوتین حفظ کرده است و در دیدار بعدی آن‌ها، این مدال شخصا به خود پوتین داده خواهد شد.

مسکو اغلب از جانب غرب به "بی‌ثبات‌سازی" بوسنی و سایر کشورهای حوزه بالکان از طریق نماینده‌هایش در صربستان و بوسنی متهم شده است.

براساس گزارش رویترز، دودیک در قسمتی از سخنرانی خود اظهار کرد: به لطف موضع ولادیمیر پوتین و قدرت فدراسیون روسیه، صدا و موضع جمهوری صربستان شنیده شده و مورد احترام قرار گرفته است.

دوشنبه، ۱۹ دی

https://fa.interaz.com.tr/news/309074

ملاحظه کارشناسی:

رهبر جدایی طلبان صرب در بوسنی و هرزگوین، همواره به نزدیکی با مواضع کرملین و خصوصا شخص پوتین شناخته می شود. وی در انتخابات اخیر برای عضویت در شورای ریاست جمهوری بوسنی نامزد نشد و بطور مستقیم برای رییس جمهوری-خودمختاری منطقه ی صربسکا که تحت حاکمیت صرب های بوسنی می باشد، اقدام کرد که در نهایت هم به عنوان ریاست جمهوری این منطقه برگزیده شد.

در سنوات اخیر اقدامات و تلاش های تنش زای دودیک در راستای استقلال نهادهای این کشور از موجودیت کلی بوسنی و هرزگوین، همواره بر ایجاد مشکلات و پیچیده تر کردن اوضاع سیاسی و تنش های قومی در این سرزمین افزوده است.

سعید هاشمی

کارشناس بوسنی و هرزگوین

کد خبر 14268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =