چهارصد و هشتاد و هفتمین سالگرد تأسیس کتابخانه غازی خسرو بیگ گرامی داشته شد

مراسم گرامیداشت چهارصد و هشتاد و هفتمین سالگرد تأسیس کتابخانه غازی خسرو بیگ روز دوشنبه بیست و پنجم دی ماه در سارایوو برگزار شد. این مراسم با حضور رئیس العلماء جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین، اساتید برجسته دانشگاهی، سفیر کشور قطر، رایزن فرهنگی سفارت ج.ا.ایران، هیئت دیپلماتیک جمهوری ترکیه و نخبگان علمی و دینی بوسنی و هرزگوین در محل کتابخانه برگزار شد.

رئیس العلماء جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین در این مراسم گفت: «امسال، جامعه اسلامی در بوسنی و هرزگوین 487 امین سالگرد تأسیس کتابخانه غازی خسروبیگ را که خانه تعلیم و تربیت جوانان و مردم ما و حافظه تاریخی بوسنی و هرزگوین است را جشن می گیرد. ما به این موسسه و خدمات آن افتخار می کنیم».

در این برنامه به رسم سال های گذشته از شخصیت های ادبی و نهادهای حامی کتابخانه غازی خسروبیگ تقدیر بعمل آمد. فهیم شاکلیچ، انس کاریچ، احمد علیباشیچ، لیلا گازیچ، احمد مشیچ و دراگان گولوبوویچ و وزارت اوقاف کشور قطر از جمله افراد و نهادهایی بودند که از ایشان تقدیر بعمل آمد.

در فیلم مستند گزارش عملکرد ده ساله این کتابخانه چندین بار به همکاری ایشان با نهادهای ایرانی و سفر سال جاری هیئت این کتابخانه و امضای تفاهم نامه با نهاد کتابخانه های عمومی کشورمان اشاره شد. همچنین در بولتن عملکرد یکساله این کتابخانه به همکاری با رایزنی فرهنگی کشورمان و امضای تفاهم نامه اشاره شده است.

چهارصد و هشتاد و هفتمین سالگرد تأسیس کتابخانه غازی خسرو بیگ گرامی داشته شد

کد خبر 18160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =