نگاه به شرق عضو صرب شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین

ژلیکا تسویانوویچ، عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین بر اهمیت ایجاد دوستی با کشورهایی که شروط سیاسی را تحمیل نمی کنند تاکید و تصریح کرد که شرق به حوزه جدید مورد علاقه او تبدیل شده است.

تسویانوویچ طی مصاحبه ای گفت که خارجی ها در اینجا عادت دارند همه چیز را از دید سیاسی ببینند در حالی که سیاست مورد علاقه مردم شرق نیست بلکه آنها به محیط توجه دارند و به مسائل به ویژه در رابطه با مرز با اتحادیه اروپا منطقی نگاه می کنند.

او با اشاره به دوستی جمهوری صربسکا با مسکو، چین و ترکیه ارزیابی کرد که این دوستی سال ها پیش ایجاد شده است به استثنای دوستی با مجارستان که تازه است.وقتی صحبت از روسیه به میان می آید، تسویانوویچ اظهار داشت که همکاری راهبردی با روسیه وجود دارد و اینکه روسیه به طور مداوم از قرارداد صلح دیتون دفاع می کند.وی اضافه کرد "هر کسی که می خواهد با ما همکاری کند، ما نیز می خواهیم با او همکاری کنیم."

تسویانوویچ با تاکید بر اینکه از آنچه در جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکیه و امارات متحده عربی دید حیرت زده شده است، افزود: "من از برخی از کشورهایی که خواهان تقویت همکاری های اقتصادی هستند دعوت نامه ای دریافت کرده ام. به تازگی در شرق بودم و این حوزه جدید مورد علاقه من است."

منبع: وبسایت کلیکس

1402/12/21

کد خبر 18829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =