دکتر محمد یونس برنده جایزه نوبل، رئیس دولت موقت بنگلادش شده است. دیپلمات های سابق هند، کارشناسان امنیتی و کارشناسان بنگلادشی معتقدند که وی در حال حاضر به عنوان رئیس دولت موقت بنگلادش، قابل قبول ترین گزینه است.

دکتر محمد یونس برنده جایزه نوبل، رئیس دولت موقت بنگلادش شده است. دیپلمات های سابق هند، کارشناسان امنیتی و کارشناسان بنگلادشی معتقدند که وی در حال حاضر به عنوان رئیس دولت موقت بنگلادش، قابل قبول ترین گزینه است. سریرادا دوتتا، پروفسور روابط بین‌الملل "دانشگاه و پی جیندل هند" می گوید: دکتر محمد یونس دارای اعتبار و پذیرش بین المللی است. او یک شخصیت انگیزشی برای دانشجویان است و آنها از او الهام گرفتند. به گفته سریرادها، شیخ حسینه و حزب او عوامی لیگ که روابط نزدیکی با هند داشت، سعی کرد یونس را به کنج گوشه ای بکشاند. اما در شرایط فعلی دکتر یونس قابل قبول ترین گزینه است. سریرادا همچنین می گوید : به نظر می رسد هند از چنین وضعیتی شگفت زده شده است. دولت هند برای این وضعیت آماده نبود.

شانتانو موخوپادهای افسر متخصص امور امنیتی که زمانی در بنگلادش در حال انجام وظیفه بود، فکر می کند که دکتر یونس شخصیت قابل قبولی برای جهان غرب است. دانشجویان نیز او را قبول دارند و او برای ارتش بنگلادش هم قابل قبول است. دکتر یونس می تواند تعادل را حفظ کند. اما بزرگترین وظیفه پیش روی پروفسور یونس توقف خشونت است.

روزنامه نگار کهنه کار، جیانت رای چاودوری نیز فکر می کند که دکتر یونس برنده جایزه نوبل، شخصیت بسیار قابل قبولی برای کشورهای غربی از جمله ایالات متحده و بهترین گزینه در شرایط فعلی است.

ریوا گانگولی، کمیساریای عالی سابق هند در داکا می گوید که پس از تشکیل دولت آخر شیخ حسینه، نارضایتی وجود داشت و دانشجویان ناراضی بودند. همه می دیدند که حرکتی وجود دارد اما تصور نمی شد که جنبش به این سرعت شکل بگیرد.

منبع:  (روزنامه پرتهوم آلو، چهار شنبه ، 7 اوت 2024)

https://www.prothomalo.com/world/india/ivfri2giyh

کد خبر 20666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =