دفتر حج و عمره جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین اعلام کرد: که امسال متأسفانه هیچ زیارت سازمان یافته ی حج از کشور ما وجود نخواهد داشت. 

دفتر حج و عمره جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین اعلام کرد: که امسال متأسفانه هیچ زیارت سازمان یافته ی حج از کشور ما وجود نخواهد داشت. 
رئیس دفتر حج، ساجد افندی رامیچ گفت: حج فقط توسط آن گروه شهروندان بوسنی و هرزگوین که قبلاً در عربستان سعودی اقامت دارند و شرایط لازم را دارند و توسط مقامات صالح برای انجام حج امسال تأیید می شوند، قابل انجام است. 
او توضیح داد: که این تصمیم مطابق با دستورالعمل های منتشر شده توسط وزارت حج و عمره پادشاهی عربستان سعودی است که حج را به ۶۰ هزار شرکت کننده و فقط شهروندان پادشاهی و سایر اتباع خارجی که در آن کشور اقامت دارند، محدود می شود.
کسانی که قصد انجام مناسک حج را دارند، نباید بیماری مزمن داشته باشند، باید در گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال باشند و مطابق با مقررات و روش های واکسیناسیون در عربستان سعودی، یکی از این دسته ها هستند: فرد یا شخصی که ۱۴ روز قبل با یک دوز واکسینه شده است یا از بیماری بهبود یافته است.
ثبت حج امسال از طریق یک ثبت الکترونیکی برای حج انجام می شود که توسط وزارت حج و عمره به کار رفته شده است و این امر اطمینان حاصل می کند که انجام مناسک با حفظ سلامتی و امنیت حاجیان انجام می شود. رعایت مقررات سازمانی، استانداردهای بهداشتی و الزامات امنی در هر مرحله از حج مورد نیاز است.     

   منیع: سایت جمعیت اسلامی بوسنی


ملاحظه کارشناس میز:
-در دیدار اخیر رییس العلما جامعه ی اسلامی بوسنی و هرزگوین با سفیر پادشاهی عربستان سعودی، اسامه بن دخیل الاحمدی در خصوص موضوع حج و همچنین درباره ی تصمیم دولت پادشاهی عربستان سعودی در مورد انجام مناسک حج صحبت گفتگو شده است.
-طبق اعلام نظر سرپرست حجاج بوسنی وهرزگوین؛ نظیم افندی خلیل اوویچ(مدرس) سرپرست حاجیان(امیرالحجاج) بوسنی در سال ۱۳۹۸ ه.ش، ۱۶۸۰ نفر از بوسنی به حج مشرف شده اند.
 

کد خبر 6389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =