درخواستی در دیوان عالی اسلام آباد ثبت شده که بموجب آن اقلیت های پاکستانی خواستار اجازه شرکت اقلیت ها در انتخابات ریاست جمهوری و نخست وزیر شدند

درخواستی در دیوان عالی اسلام آباد ثبت شده که بموجب آن اقلیت های پاکستانی خواستار اجازه شرکت اقلیت ها در انتخابات ریاست جمهوری و نخست وزیر شدند.

       براساس این گزارش، در دادخواست ارائه شده جی سالک، وزیر سابق پاکستان و نماینده اقلیت ها در مجلس ملی پاکستان گفت: رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان از امتیازات مادام العمر برخوردار هستند و من نیز باید مجاز به شرکت در انتخابات رئیس جمهور و نخست وزیری باشم.

       وی گفت: من هیچ خانه شخصی ندارم و حقوق اساسی و قانونی باید اعطا شوند.

       وی افزود: اگر بر اساس قانون اساسی کشور، به عنوان اقلیت صلاحیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و نخست وزیری را ندارم، باید خانه دولتی را به صورت مادام العمر اجاره دهید و اگر تأمین خانه دولتی ممکن نیست، اجازه دهید چادر بزنم.

       جی سالک گفت: هرگز به عنوان وزیر پاکستان و پست های اساسی دیگر از هیچ امتیازی استفاده نکردم و همچنین درگیر فساد مالی نیز نبوده ام و خانه شخصی هم ندارم. 

        ملاحظه:

        درخواست وزیر اقلیت های پاکستان در حقیقت تلنگر محکمی بر وجدان حاکمان مسلمان و از جمله حاکمان کشور اسلامی پاکستان است که در این درخواست چند نکته مهم را اشاره کرده است:

        کشوری که به نام اسلام استقلال یافته و اسلام ادعای حقوق برابری را دارد، در آن کشور عضو مجلس ملی اقلیت ها خانه شخصی ندارد، از امتیازات پست استفاده نمی کند و درگیر فساد مالی هم نیست، اما وزرای مسلمان هم از امتیازات پست و سمت خود استفاده می کند، خانه های دولتی مادام العمر دارند و حتی درگیر فساد مالی نیز هستند.

        بنا به برخی تحلیل ها متاسفانه مسلمان ها شعار حقوق بشر را بلند می کنند، ولی به آن شعار هرگز عمل نمی کنند و کشورهای غیر مسلمان نسبت به کشورهای اسلامی بیشتر حقوق بشر را رعایت می کنند.

کد خبر 6417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =