دکتر آک عبدالمومن، وزیر امور خارجه گفت داکا با پیشنهاد بانک جهانی برای ادغام پناهندگان روهینگیایی در داخل جامعه بنگلادش بطور دائم موافق نیست.

روزنامه ایندیپندنت، چاپ داکا، ۲ اوت: دکتر آک عبدالمومن، وزیر امور خارجه گفت داکا با پیشنهاد بانک جهانی برای ادغام پناهندگان روهینگیایی در داخل جامعه بنگلادش بطور دائم موافق نیست. بازگرداندن مهاجران روهینگیایی مسئله اولویت ما است. وزیر امور خارجه در روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در داکا این مسئله را بازگو نمود. 
 
وزیر امور خارجه با ذکر اینکه بانک جهانی گزارشی تهیه کرده است، افزود: "بانک جهانی نه تنها برای بنگلادش بلکه برای ۱۶ کشور میزبان روهینگیا گزارشی تهیه کرده است و خواستار ادغام آنها شده است. اما از آنجایی که روهینگیاها پناهنده نیستند، ما آن را کاملاً رد کرده ایم. ما فکر می کنیم تنها راه آینده بهتر برای روهینگیایی ها بازگشت به سرزمین مادری آنها است. ما آنها را به صورت موقت پناه دادیم نه برای همیشه. عبد المومن گفت: دولت میانمار در ۴ سال گذشته مدام گفته که آنها حاضر هستند تا روهینگیاها را بازگردانند و هرگز نگفتند که نمی پذیرند. لذا بانک جهانی پیشنهادی که برای ادغام این جمعیت داده؛  قابل قبول ما نیست./

کد خبر 7910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =