شرکت بنگلادشی گلوب بایوتک Globe Biotech، تولید کننده واکسن کرونای بانگاواکس Bangavax، ادعا کرده که واکسن آنها در برابر دلتا و انواع دیگر کرونا ۱۰۰% موثر است.

روزنامه شاماکال، چاپ داکا، ۱۶ اکتوبر: شرکت بنگلادشی گلوب بایوتک Globe Biotech، تولید کننده واکسن کرونای بانگاواکس  Bangavax، ادعا کرده که واکسن آنها در برابر دلتا و انواع دیگر کرونا ۱۰۰% موثر است. آنتی بادی های موثر فقط در یک دوز از این واکسن در آزمایشات روی حیوانات یافت شده است. روز سه شنبه، محمد محی الدین، مدیر ارشد بخش کیفیت و مقررات گلوب بایوتک این موضوع را به روزنامه شاماکال اطلاع داده است.
 
وی گفت: "تاکنون ۱۱ نوع ویروس کرونا از جمله دلتا در زمان های مختلف در جهان فعال بوده است. ما توالی این ۱۱ نوع را تجزیه و تحلیل کرده و واکسن های خود را مطابقت داده ایم و دریافته ایم که بانگاواکس برای هر نوع آن موثر است. نتایج اولیه نشان داده است که واکسن ما قادر به تولید آنتی بادی های ایمن و موثر در میمون است." وی با اشاره به پتانسیل بانگاواکس گفت: "ما بسیار مطمئن هستیم که بانگاواکس به طور مشابه در بدن انسان عمل خواهد کرد. بنابراین اگر بتوانیم این واکسن را پس از آزمایش روی انسان به بازار عرضه کنیم، امیدواریم فقط بانگاواکس بتواند جهان را از همه گیری انواع دیگر کرونا از جمله دلتا نجات دهد."/ 

کد خبر 9368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =