کار و فعالیت های بنیاد "علی عزت بگوویچ" طی مراسمی در کنسولگری افتخاری بوسنی و هرزگوین در بورسای ترکیه معرفی شد. در این مراسم سابینا بربروویچ، دختر علی عزت بگوویچ اولین رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین حضور داشت. وی از ترکیه و تمام مردم آن به خاطر حمایت در همه زمینه ها تشکر کرد.

سابینا بربروویچ اظهار داشت: " ما همه گیری ویروس کرونا را پشت سر می گذاریم، اما مشکلاتی وجود دارد که غلبه بر آنها سخت تر است و می توان آنها را یک بیماری همه گیر جداگانه دانست. این وضعیت که در سراسر جهان گسترش یافته است در واقع به یکی از مشکلات اصلی بشریت تبدیل شده است. ارزش های بنیادی انسانی ارزش هایی بودند که پدرم برای آنها تلاش و مبارزه می کرد. اینها آزادی، عدالت و صداقت است. در حقیقت، همه گیری اسلام هراسی برای ما مهمتر از هر یک از پاندمی ها است."
او افزود: " دستیابی به آزادی ، عدالت و صداقت هرگز آسان نبوده است. اما ما به مبارزه برای آن ادامه می دهیم و موفق خواهیم شد. این ارزش ها که میراث فکری علی عزت بگوویچ را تشکیل می دهند، ارزش هایی هستند که امروز در هجدهمین سالگرد درگذشت وی در جهان مورد تعرض قرار گرفته اند."
علی نور آکتاش، شهردار بورسا تاکید کرد علی عزت بگوویچ رهبر مهمی است که تمام زندگی خود را وقف سرزمین مادری خویش کرد.
وی گفت: "شهدایی بودند که برای آرمان های خود می جنگیدند. کسانی بودند که زندگی خود را وقف این آثار کردند. افراد بسیار کمی هستند که نام خود را در آینده ثبت کرده اند و علی عزت بگوویچ یکی از آنهاست."  


منبع: وبسایت فاکتور


سعید هاشمی

کارشناس توسعه روابط فرهنگی بوسنی و هرزگوین

کد خبر 9471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =