قطعنامه ارائه شده توسط سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه اروپا در مورد حمایت از روهینگیا روز پنجشنبه به اتفاق آرا توسط سازمان ملل متحد تصویب شد. این اولین بار از زمان آغاز بحران در سال ۲۰۱۷ است که قطعنامه ای در مورد روهینگیا به اتفاق آرا توسط سازمان ملل تصویب می شود. نمایندگی دائمی بنگلادش در نیویورک در بیانیه ای اعلام کرد که سازمان ملل قطعنامه ای تحت عنوان "وضعیت حقوق بشر مسلمانان روهینگیا و سایر اقلیت های میانمار" را تصویب کرده است.

روزنامه ایندیپندنت، چاپ داکا، ۱۸ نوامبر: قطعنامه ارائه شده توسط سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه اروپا در مورد حمایت از روهینگیا روز پنجشنبه به اتفاق آرا توسط سازمان ملل متحد تصویب شد. این اولین بار از زمان آغاز بحران در سال ۲۰۱۷ است که قطعنامه ای در مورد روهینگیا به اتفاق آرا توسط سازمان ملل تصویب می شود. نمایندگی دائمی بنگلادش در نیویورک در بیانیه ای اعلام کرد که سازمان ملل قطعنامه ای تحت عنوان "وضعیت حقوق بشر مسلمانان روهینگیا و سایر اقلیت های میانمار" را تصویب کرده است. 
۱۰۷ کشور از این قطعنامه، حمایت کرده اند چیزی که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۷ است. علاوه بر سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه اروپا، تعداد قابل توجهی از کشورها از مناطق مختلف جغرافیایی، از جمله ایالات متحده، کانادا، مکزیک، آرژانتین، استرالیا، نیوزیلند، سوئیس، ژاپن و کره جنوبی از این پیشنهاد حمایت کرده اند. در این قطعنامه از میانمار خواسته شده است که علت اصلی مشکل روهینگیا را کشف کند، به تعهدات توافقنامه دوجانبه امضا شده با بنگلادش عمل کند و همکاری کامل را با همه سازمان های حقوق بشری از جمله فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در میانمار گسترش دهد. در این قطعنامه از فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در میانمار استقبال شده و خواستار اجرای یک برنامه اقدام مشترک با شامل کردن میانمار شده است./ 

کد خبر 9865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =