بوسنیایی‌ها باید با صدای رسا به دنیا بگویند که اسلام‌هراس‌ها چه کسانی هستند

وضعیت در بوسنی و هرزگوین دشوار و آبستن حوادث است و بوسنیایی‌ها در ماه رمضان باید با مشکلات روزمره مربوط به بوسنی و هرزگوین دست و پنجه نرم کنند. البته این کشور با شرایط بسیار دشوارتری دست و پنجه نرم کرده است و با این وضعیت نیز کنار خواهد آمد. او گفت که با اسلام هراسی که دشمنانش دائماً می‌خواهند به او تحمیل کنند نیز مبارزه خواهد کرد.

شفیق جعفروویچ، رئیس (مسلمان) شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین که در ویژه برنامه تلویزیونی «سبک زندگی در اسلام» تلویزیون حیات شرکت کرده بود گفت: وضعیت در بوسنی و هرزگوین دشوار و آبستن حوادث است و بوسنیایی‌ها در ماه رمضان باید با مشکلات روزمره مربوط به بوسنی و هرزگوین دست و پنجه نرم کنند. البته این کشور با شرایط بسیار دشوارتری دست و پنجه نرم کرده است و با این وضعیت نیز کنار خواهد آمد. او گفت که با اسلام هراسی که دشمنانش دائماً می‌خواهند به او تحمیل کنند نیز مبارزه خواهد کرد.

اسلام هراسی توسط محافلی منتشر می شود که منافع خود را در سوار شدن بر امواج اسلام هراسی می بینند. این حلقه ها در همه جای دنیا وجود دارد. ما یک عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین داریم که بوشنیاک‌ها را با نام تاریخی و قانونی آنان نام نمی‌برد، بلکه آن‌ها را مسلمان می‌خواند و تلاش در تقلیل آن‌ها به یک گروه دینی دارد. در این باره هیچگاه موفق نخواهند شد. ما بوشنیاک هستیم و اکثرا از نظر دینی مسلمان هستیم، یعنی قومیت سیاسی هستیم. او باید دیر یا زود این موضوع را درک کند. مشاهده می گردد در این اواخر وقتی از حقوق شهروندی بحث می‌شود، از این واژه استفاده می‌کنند. در بوسنی و هرزگوین بر اساس دیدگاه حلقه‌های اسلام‌هراسی این مسأله امکان ندارد، چراکه آن موقع بایستی به تأسیس حکومت اسلامی گام برداشت. این یک تغییر نظری وحشتناک است، یک توهین شدید که این محافل بر آن سوار می‌شوند و معلوم است که چرا این کار را انجام می دهند.

منبع: سایت Balkanin

1401/1/16

کد خبر 11793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =