برگزاری تجمع انجمن "مادران  سربرنیتسا و ژپا" در حمایت از قربانیان جنگ اوکراین با حضور عالی ترین مقامات کشور

انجمن قربانیان و شاهدان نسل کشی و انجمن "مادران سربرنیتسا و ژپا" همزمان با روز پیروزی بر فاشیسم، راهپیمایی اعتراضی و تجمعی در حمایت از اوکراین در سارایوو برگزار کردند

شفیق جعفروویچ (عضو مسلمان) و ژلیکو کومشیچ (عضو کروات) اعضای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، باقر عزت بگوویچ رئیس حزب اقدام دمکراتیک و بنیامینا کاریچ شهردار سارایوو نیز در این راهپیمایی و تجمع شرکت کردند.

منیرا سوباشیچ، رئیس انجمن "مادران سربرنیتسا و ژپا" گفت: " همانطور که ما مادران می دانیم وقتی کسی پسر شما را می کشد و به دختر شما تجاوز می کند یعنی چه، می دانیم نسل کشی نیز یعنی چه. ما به جهانیان پیام می ‌دهیم که جلوی این کار را در اوکراین بگیرند. همه ما حق زندگی داریم و هیچکس حق ندارد آن را از ما بگیرد."

شفیق جعفروویچ گفت: " من آمدم تا از قربانیان جنگ بوسنی و هرزگوین حمایت کنم که این راهپیمایی اعتراضی را در حمایت از اوکراین و مردم اوکراین سازماندهی کردند. این کمترین کاری است که ما در بوسنی و هرزگوین می توانیم برای اوکراین و مردم اوکراین انجام دهیم که در حال مبارزه با تهاجم و تجاوز هستند که متأسفانه در حال حاضر توسط فدراسیون روسیه انجام می شود."

منبع: (وبسایت فاکتور، دنونی آواز، اسلوبوجنیه) (۹ می ۲۰۲۲)

کد خبر 12759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =