دودیک: جمهوری صربسکا در کنار رئیس جمهور صربستان و صرب های کوزوو است

میلوراد دودیک، رئیس جمهور موجودیت جمهوری صربسکا تاکید کرد که جمهوری صربسکا و مردم آن در کنار الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان و صرب های کوزوو هستند.

دودیک روز گذشته طی مصاحبه ای با تلویزیون "پینک" صربستان، در خصوص تازه ترین تنش ها در شمال کوزوو گفت: "جمهوری صربسکا به دقت تکبر و نحوه تلاش بیگانگان را برای انگیزه دادن به آلبین کورتی، نخست‌ وزیر کوزوو و دیگران به منظور حمله خشونت‌ آمیز به صرب های کوزوو و خواسته ‌های آنها زیر نظر دارد. مسئله موقعیت صرب‌ های کوزوو فقط مربوط به خودشان و صربستان نیست بلکه به صرب‌ ها در جمهوری صربسکا نیز مربوط است. من چند روزی است که در ارتباط مستمر با رئیس جمهور صربستان در خصوص این مسائل هستم و از جزئیات، عزم و مواضع رئیس جمهور و سایر رهبران صربستان برای حفظ و حمایت از مردم ما آگاه هستم."

وی ادامه داد: " جمهوری صربسکا از جایگاهی که دارد و نگرش خارجی ها به آن راضی نیست و اگر کسی فکر می کند که کار اینجا تمام شده است، باید بفهمد که اینطور نیست. جمهوری صربسکا منتظر زمانی است تا به همه بفهماند که نمی توان به خارجی ها اعتماد کرد. ما نمی ‌توانیم دخالت ‌های آنها را به‌ ویژه گستاخی‌ های اخیرشان به شکل اینکه جمهوری صربسکا و البته صربستان مقصر همه چیز هستند، بپذیریم. صربستان نمی‌ خواهد دوستی دیرینه خود با روس‌ ها را از بین ببرد و به همین دلیل است که غرب نمی‌ تواند نه رئیس‌ جمهور صربستان و نه صرب‌ ها از جمله صرب های جمهوری صربسکا را درک کند. بدیهی است که آلمان در تلاش است تا با استفاده از سیاست استکباری خود به ما و صربستان درس بیاموزاند."

دودیک همچنین گفت: ا"گر کسی مقصر جنگ داخلی  بوسنی و هرزگوین بود، این سیاست مداخله جویانه آلمان در آن زمان بود."

منبع: (وبسایت فاکتور، وبسایت اسلوبودنا بوسنی) – 6/10/1401

کد خبر 14216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =