آبشاری در بوسنی، یکی از پنج «استخر طبیعی» است که نفس شما را بند می آورد

گزینه های کلاسیک، مانند دریا یا رودخانه قطعا مکان هایی هستند که می توانید، تعطیلات خود را که به سختی به دست آورده اید سپری کنید.

با این حال، این 5 "استخر طبیعی" پنهان مطمئناً چیزی است که باید در مورد آن به عنوان یک گزینه بالقوه فکر کرد. در میان آنها یک "استخر طبیعی" آبشار کروایکا در بوسنی است. آبشار کراویکا، که اغلب به اشتباه کراویس نامیده می‌شود، یک آبشار توفا بزرگ در رودخانه تربیژات، در قلب قسمت هرزگوین، در بوسنی و هرزگوین است، در 10 کیلومتری جنوب لیوبوشکی و 40 کیلومتری جنوب موستار قرار دارد. ارتفاع آن حدود 25 متر و شعاع دریاچه در پایه آبشار 120 متر است.

کراویکا یک منطقه محبوب برای شنا و پیک نیک است و در طول تابستان، اغلب گردشگران از موستار، مدجوگورجه و دوبرونیک از آن بازدید می کنند.

اطراف آبشار کراویکا، همچنین یک کافه کوچک، محوطه ی پیک نیک و مکانی برای کمپ و تاب بازی وجود دارد. بهترین زمان از سال برای بازدید، فصل بهار است وقتی زمستان به پایان رسیده و مناظر خشک و بی روح، سبز روشن می شود.

در فصل شلوغی، رستوران های مختلف در مجاورت آبشارها بیشتر غذاهای کبابی و غذاهای مخصوص تهیه شده از ماهی را ارائه می دهند. در نزدیکی آبشار کراویکا نیز یک غار کوچک با استالاکتیت‌های ساخته شده از کربنات کلسیم، یک آسیاب قدیمی و یک کشتی بادبانی وجود دارد.

مالک آبشار، زعیم بیگ سلیمیچ، یکی از اعضای شورای شهر، مالک زمین و نیکوکار مشهور شهر لیوبوشکی بود.

توضیحات:

-توفا: پوک‌سنگ یا توفا، نوعی سنگ‌آهک است که از ته‌نشینی کانی‌های کربناته خارج از آب‌های دارای دمای اتاق شکل می‌شود. چشمه‌های آب گرم نیز گاهی نهشته‌های کربناته‌ای شبیه به توفا (ولی با تخلخل کمتر) می‌سازند که به نام تراورتن می‌شود.

کد خبر 14260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =