افکارسنجی: مهمترین مشکل امروز کشور بوسنی و هرزگوین از دید شهروندان این کشور

در بخشی از یک نظرسنجی که توسط مرکز افکارسنجی center for insights in survey research به سفارش موسسه بین المللی جمهوری خواهان در سال 2022 انجام شده، مهمترین مشکل امروز کشور بوسنی و هرزگوین از دید شهروندان این کشور مورد بررسی قرار گرفته است. نمونه آماری این افکارسنجی 1501 نفر از شهروندان بوسنی و هرزگوین می باشد. بر اساس این افکارسنجی، مهمترین معضل امروز جامعه بوسنی و هرزگوین، در درجه اول مسئله اقتصاد و بیکاری، سپس هزینه های بالای زندگی و در مرحله بعد فساد می باشد.

در بخشی از یک نظرسنجی که توسط مرکز افکارسنجی center for insights in survey research به سفارش موسسه بین المللی جمهوری خواهان در سال 2022 انجام شده، مهمترین مشکل امروز کشور بوسنی و هرزگوین از دید شهروندان این کشور مورد بررسی قرار گرفته است. نمونه آماری این افکارسنجی 1501 نفر از شهروندان بوسنی و هرزگوین می باشد.

بر اساس این افکارسنجی، مهمترین معضل امروز جامعه بوسنی و هرزگوین، در درجه اول مسئله اقتصاد و بیکاری، سپس هزینه های بالای زندگی و در مرحله بعد فساد می باشد.

طبق نمودارهای احصاء شده، اگرچه دغدغه بیکاری نسبت به سال 2022 بطور محسوسی کاهش پیدا کرده، اما همچنان مهمترین مسئله جامعه بوسنی و هرزگوین است.

از دید شهروندان بوسنی و هرزگوین دو معضل هزینه های بالای زندگی و فساد، نسبت به سال 2020 وضعیت بغرنج تری پیدا کرده است.

نکته حائز اهمیت آن است که جامعه صرب بوسنی و هرزگوین نسبت به سایر اقوام بیشترین دغدغه اقتصادی را دارد. در مقابل بوشنیاک های این کشور (اکثریت مسلمانان) بیشتر از سایر اقوام از مسئله فساد در کشور گلایه مند هستند. کروات ها کمترین دغدغه مندی را در این شاخص ها دارند.

عموم شهروندان بالکان غربی، مشکلات اقتصادی شامل بیکاری و هزینه بالای زندگی را اصلی ترین دغدغه های خود عنوان کرده اند و در درجه سوم به معضل فساد اشاره داشته اند.

افکارسنجی: مهمترین مشکل امروز کشور بوسنی و هرزگوین از دید شهروندان این کشور افکارسنجی: مهمترین مشکل امروز کشور بوسنی و هرزگوین از دید شهروندان این کشور افکارسنجی: مهمترین مشکل امروز کشور بوسنی و هرزگوین از دید شهروندان این کشور افکارسنجی: مهمترین مشکل امروز کشور بوسنی و هرزگوین از دید شهروندان این کشور

کد خبر 14589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =