عدم توقف جنگ غزه و ادامه کشتار فلسطینیان بیگناه را می توان شکست جهان اسلامی خواند. عدم اتحاد جهان اسلام با عث متوقف نشدن این جنگ شده است. ما معتقدیم که رهبران جهان اسلام موضوع فلسطین را به درستی درک نمی کنند. رئیس کمیته قدس بنگلادش و رئیس گروه فلسفه دانشگاه داکا شاه کوثر مصطفی ابوالعلی این سخنان را در یک مصاحبه مطبوعاتی بیان کرد.

ناکامی در توقف کشتار فلسطینی ها، شکست جهان اسلام است

عدم توقف جنگ غزه و ادامه کشتار فلسطینیان بیگناه را می توان شکست جهان اسلامی خواند. عدم اتحاد جهان اسلام با عث متوقف نشدن این جنگ شده است. ما معتقدیم که رهبران جهان اسلام موضوع فلسطین را به درستی درک نمی کنند. رئیس کمیته قدس بنگلادش و رئیس گروه فلسفه دانشگاه داکا شاه کوثر مصطفی ابوالعلی این سخنان را در یک مصاحبه مطبوعاتی بیان کرد. وی گفت: برای از بین بردن بحران غذایی کنونی در غزه، باید فشار های بین المللی برای تضمین عرضه غذا در غزه تشدید شود. با مردم غزه باید انسانی رفتار شود و بحران غذایی آنها برطرف گردد. وی همچنین در مصاحبه خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: ما نسبت به مسجد الاقصی، شهر قدس و فلسطین خوشبین هستیم. ما معتقدیم که حقیقت و عدالت انشاءالله پیروز خواهد شد. وی گفت: نقش سازمان همکاری اسلامی در مسئله غزه و فلسطین را نمی توان تا حد زیاد و قابل قبول دید. در این صورت این سازمان در انجام مسئولیت خود ناتوانی نشان می دهد. سازمان همکاری اسلامی می توانست مانند سایر سازمان های بین المللی عمل کند، اما این اتفاق نمی افتد. این استاد همچنین گفت: ایمان، عواطف و عشق ما با مسجد الاقصی، قدس و فلسطین پیوند خورده است.

پروفسور دکتر شاه کوثر مصطفی ابوالعلی گفت: تمرکز اصلی ما ایجاد آگاهی عمومی است و حمایت از مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان است. وی گفت: روز قدس را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان جشن می گیریم. ما نامه ای درباره قدس به ائمه مساجد فرستادیم تا اهمیت قدس را برجسته کنیم. این استاد دانشگاه گفت: ما یک راه حل شرافتمندانه و عادلانه برای این موضوع می خواهیم. ما از فلسطینی ها می خواهیم که تمامی سرزمین هایی را که اسرائیل به زور اشغال کرده است پس بگیرند. رئیس کمیته قدس بنگلادش گفت: در میان کشورهای جهان اسلام، ایران بیشترین نقش را در موضوع فلسطین دارد. آنچه ایران در مورد جنگ غزه و فلسطین می گوید سخنان امت اسلامی است. همه کشورهای جهان اسلام نمی توانند اینگونه آشکارا صحبت کنند. اما ایران به دلیل موضع قوی سیاسی و دیپلماتیک خود می‌تواند تمام صحبت‌ها در مورد مسئله فلسطین را مطرح کند. وی گفت: بنگلادش نیز موضع روشنی در مورد حقوق مردم فلسطین و جنگ کنونی اتخاذ کرده است. در شرایط کنونی، این یک مطالبه اخلاقی از همه کشورهای جهان اسلام است که در قبال مردم مظلوم فلسطین موضع بگیرند. ما هم این را یک تکلیف شرعی می دانیم.

لازم به ذکر است که "کمیته قدس" در سال 1984 به رهبری  استاد گروه عربی دانشگاه داکا دکتر. آ. ن. م. دالمنان خان تشکیل شد.

                                                                                                                                                                                                                                       (روزنامه ارتباط خبر ، جمعه 5 آوریل 2024)

https://www.khoborsangjog.com/special/36656/%E0%A6%AB%E0%A6%BF%E0%A6%B2%E0%A6%BF%E0%A6%B8%E0%A7%8D%E0%A6%A4%E0%A6%BF%E0%A6%A8%E0%A6%BF%E0%A6%A6%E0%A7%87%E0%A6%B0-%E0%A6%B9%E0%A6%A4%E0%A7%8D%E0%A6%AF%E0%A6%BE-%E0%A6%AC%E0%A6%A8%E0%A7%8D%E0%A6%A7-%E0%A6%95%E0%A6%B0%E0%A6%A4%E0%A7%87-%E0%A6%A8%E0%A6%BE-%E0%A6%AA%E0%A6%BE%E0%A6%B0%E0%A6%BE%E0%A6%9F%E0%A6%BE-%E0%A6%AE%E0%A7%81%E0%A6%B8%E0%A6%B2%E0%A6%BF%E0%A6%AE

کد خبر 19132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =