بیانیه‌های گروه‌های مختلف اسلامی برای ابراز تاسف عمیق از جان باختن سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد در این کشور ادامه دارد.

 بابی حجاز، رئیس "حزب ملی دمکراتیک" با صدور بیانیه ای از درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در سانحه غم انگیز سقوط هلیکوپتر جان خود را از دست دادند ابراز تاسف کرد. بابی حجاز در بیانیه ای گفت: " در زبان، کلماتی برای بیان اندوه این حادثه یافت نمی شود." در حالی که خشونت صهیونیسم در خاورمیانه ادامه دارد، در حالی که کشورهای با نفوذ غرب آشکارا از اسرائیل حمایت می کنند، مرگ ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، که موضع محکمی علیه اسرائیل اتخاذ کرده بود، به ابری سیاه در آسمان دل های ما تبدیل شده است. خانواده "حزب ملی دمکراتیک "  از درگذشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران عمیقاً اندوهگین هستند. با وجود این غم، دولت ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سیاست خارجی آنها ثابت خواهد ماند، این مایه آرامش ما است. ما معتقدیم که موضع ابراهیم رئیسی در جنگ با اسرائیل، یک الگو برای کل جهان اسلام است. ما مراتب تسلیت خود را به خانواده آن مرحوم و همچنین به مردم ایران ابراز می کنیم.

وکیل و مولانا عبدالرکیب رئیس "اتحاد وحدت اسلامی" و رئیس "حزب نظام اسلام بنگلادش" در بیانیه ای برای روح رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران و سایر کشته شدگان سقوط بالگرد طلب آمرزش کرد و گفت این فاجعه ناگهانی در ایران یک تراژدی غم انگیز بزرگ برای این کشور و مردم آن است. او گفت، من شخصاً از این حادثه فاجعه بار عمیقاً متأسف و شوکه هستم و برای کشته شدگان حادثه طلب آمرزش می کنم. در عین حال مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده های داغدار، بستگان و دولت و ملت ایران ابراز می کنم.

پروفسور دکتر شاه کوثر مصطفی ابولعلی رئیس کمیته قدس بنگلادش همراه با دبیر این کمیته امروز در بیانیه ای مشترک گفتند که از جان باختن ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر سرنشینان بالگرد عمیقاً متأسفیم. امت اسلامی از این حادثه سخت اندوهگین است. خداوند متعال برای آن مرحوم مقام شهادت عنایت و به ملت داغدار ایران و امت اسلامی صبر عنایت فرماید. رئیس جمهور ایران به خاطر نقش تاریخی که از طرف بشریت در برابر تروریست های جهانی اسرائیل و آمریکا ایفا کرد، برای همیشه در یاد و خاطره امت اسلامی خواهد ماند.

ان شاء الله که امت اسلامی رئیس جمهور انقلابی دیگری را نصیب خود کند تا در مقابل ظالمان بایستد. فلسطین و غزه مستقل خواهد شد و ایران دارای رئیس جمهوری قوی خواهد بود و امت اسلامی ان شاء الله در مسند رهبری جهان خواهد نشست.

                                                                      ( روزنامه انقلاب ، چهار شنبه 22 می 2024 )

https://dailyinqilab.com/national/news/659629

کد خبر 19740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =