جوانان در سمیناری که اخیراً در داکا برگزار شد، نگرانی‌هایی خود را از چالش‌های پیش روی  دسترسی به آموزش با کیفیت ، فرصت‌های شغلی، مسائل اجتماعی مانند ازدواج کودکان، معلولیت ها ، نابرابری جنسیتی و حقوق دختران را ابراز کردند.

جوانان نگرانی های خود را بیان و راه حل ها را پیشنهاد می کنند

جوانان در سمیناری که اخیراً در داکا برگزار شد، نگرانی‌هایی خود را از چالش‌های پیش روی  دسترسی به آموزش با کیفیت ، فرصت‌های شغلی، مسائل اجتماعی مانند ازدواج کودکان، معلولیت ها ، نابرابری جنسیتی و حقوق دختران را ابراز کردند. آنها همچنین ترویج برنامه های توسعه مهارت متناسب با نیازهای فعلی بازار و حمایت از برابری جنسیتی از طریق مشارکت جامعه و کمپین های آگاهی و راه حل هایی برای خروج از تمرکز بر مشاغل سنتی، حمایت از  استارت آپ ها و ترویج کارآفرینی را پیشنهاد کردند.

سفارت سلطنتی نروژ در داکا با همکاری برنامه بین‌المللی بنگلادش، میزبان سمیناری با عنوان "به صدای جوانان گوش کن" بود. این سمینار در اقامتگاه سفیر نروژ برگزار شد و حدود 30 نفر از جوانان با پیشینه های مختلف در این سمینار شرکت کردند. این رویداد بستری برای گفتگوهای تخصصی، تبادل ایده های نوآورانه و بهره گیری از نقطه نظرات ارزشمند در مورد وضعیت فعلی و آینده جوانان در بنگلادش فراهم کرد.

 "اسپن ریکتر-سوندسن" سفیر نروژ در بنگلادش بر ضرورت مشارکت جوانان در حل چالش های اجتماعی تاکید کرد. او گفت: بنگلادش هنوز جمعیت جوانی دارد، اما صدای جوانان به ندرت در حوزه عمومی شنیده می شود. سفیر نروژ افزود که نسل جوان می تواند بهره خود را به طرح ها و برنامه های جمعیتی مهمی که بنگلادش مطمئناً به آن نیاز دارد، ارائه دهد تا این کشور به خواسته های خود در بحث توسعه برسد. همه ما احتمالاً قبول داریم که ناهنجاری های جنسیتی سنتی یک جامعه مردسالار، یک چالش است. این ناهنجاری های چالش برانگیز بسیاری از جوانان، به ویژه دختران را از بروز و ظهور توانایی ها و استعداد های خود باز می دارد. تجربه ما به عنوان کشور نروژ نشان می دهد که این امر به نوعی رویکرد کل جامعه را می طلب کند و اقدامات قاطعانه ای از سوی دولت، دستگاهها و افراد ذیربط نیاز دارد. در واقع این کار به تغییر نگرش ها و هنجارها نیاز دارد و عمل کردن در این راستا هر چند زمان می برد ولی تغییرات مورد نظر را در پی دارد.

 کابیتا بوز، مدیر کشوری، "برنامه بین‌المللی بنگلادش"، بر نیاز به افزایش سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های جوانان و نقش رهبری آنان تاکید کرد. او گفت: ما می خواهیم دختران و جوانان فرصت های فراوانی برای شکوفایی داشته باشند. ما می خواهیم جوانان به رویاهای خود برسند و اینجا هستیم تا از آنها حمایت کنیم.

 راکا نوشین نوور، کارگردان فیلم و نسیما اکتر نیشا، رئیس انجمن زنان و تجارت الکترونیک، سخنرانی های اصلی این برنامه را ارائه کردند.

 شرکت کنندگان در جریان این میزگرد گفتگو محور،  سایر موضوعات اجتماعی مرتبط، مانند عوامل کلیدی ازدواج کودکان، پذیرش معلولان در موسسات و محیط های کاری، مشکلات ناشی از هنجارها و کلیشه های جنسیتی، جلوگیری از آزار و اذیت جوامع اقلیت و حاشیه نشین و چالش های پیش روی جوانان در شغل یابی را مطرح و بررسی کردند. آنان در جمع بندی مباحث خود به راه اندازی استارتاپ ها و  توسعه مهارت آموزی در سطح جامعه تاکید نمودند.

منبع: روزنامه داکا تریبیون، پنج شنبه  13 ژودن 2024

https://www.dhakatribune.com/bangladesh/349231/youths-voice-concerns-propose-solutions

کد خبر 19928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =