سومین جشنواره بین‌المللی فولکلور در بوسنی و هرزگوین

سازمان فرهنگی KUD Lola، یکی از سازمان‌های فرهنگی فعال در بوسنی و هرزگوین، برنامه ریزی کرده است که سومین جشنواره بین‌المللی فولکلور را در سال ۲۰۲۴ برگزار کند. این جشنواره در شهر سارایوو برگزار خواهد شد و هنرمندان و گروه‌های فولکلور از سراسر جهان در آن شرکت خواهند کرد.

این جشنواره به دنبال موفقیت های جشنواره ‌های قبلی KUD Lola است که در سال‌های گذشته برگزار شده‌اند و توانسته‌اند فرهنگ و هنر بوسنی و هرزگوین را به جهانیان معرفی کنند.
این جشنواره شامل کنسرت‌ها، نمایش‌های فولکلور ، موسیقی و نمایش‌های هنری خواهد بود. هنرمندان و گروه‌های شرکت کننده از سراسر جهان، شامل موزیک های فولکلور بوسنی و هرزگوین و از سراسر جهان و آهنگ‌های مدرن را اجرا خواهند کرد.

افتتاحیه جشنواره از ۱۸ جولای ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و تا ۳ اگوست ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت. این جشنواره نه تنها برای طرفداران موسیقی فولکور بلکه برای همه کسانی است که به فرهنگ و هنر بوسنی و هرزگوین علاقه دارند جذابیت های زیادی دارد .» جشنواره هر ساله شرکت کنندگان بیشتری را گرد هم می آورد و هدف آن جشن گرفتن تنوع در بین سنت ها و همچنین ایجاد پلی است که فرهنگ های مختلف را در سارایوو به عنوان کانون رویدادها به هم متصل می کند. در طول مدت جشنواره، شرکت کنندگان این فرصت را خواهند داشت تا با جذابیت ها و زیبایی هایی که سارایوو ارائه می دهد آشنا شوند .

جشنواره بین المللی فولکلور سارایوو برای اولین بار در سال 2022 برگزار شد. سپس این جشنواره بیش از 300 شرکت کننده را که از مناطق مختلف بوسنی و هرزگوین، صربستان، کرواسی و لهستان آمده بودند دور هم جمع کرد.

منبع: رادیو سارایوو

27/4/1403

کد خبر 20295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =