سایت های خبری و رسانه های تصویری بوسنی و هرزگوین، این رسانه ها از اولین ساعات بامداد روز چهارشنبه مورخ ۱۸ دی ۱۳۹۸ خبر تحقق وعده ی انتقام سخت سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در پاسخ موشکی به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق را بازتاب داده اند. 

پیرو بازتاب رسانه ای خبر شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش در مطبوعات، سایت های خبری و رسانه های تصویری بوسنی و هرزگوین، این رسانه ها از اولین ساعات بامداد روز چهارشنبه مورخ ۱۸ دی ۱۳۹۸ خبر تحقق وعده ی انتقام سخت سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در پاسخ موشکی به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق را بازتاب داده اند. 

 

 

 

 سایت کلیکس ضمن انتشار این خبر، ویدئوی اصابت موشکهای ایرانی به پایگاه آمریکا را منتشر کرد و نوشت: ایران با موشکهای بالستیک خود به دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق حمله کرد.

این سایت در ادامه سخنان امروز صبح رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در دیدار با مردم قم را با تیتر: "آیت الله خامنه ای: این حملات موشکی، سیلی به آمریکا بودند" پوشش داد و در ادامه در خبرهای جداگانه سخنان رئیس جمهور و همچنین وزیر امور خارجه ایران در خصوص انتقام ایران را بازتاب داد.

این سایت در ساعات بعد اولین عکسها از حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را منعکس نمود. سایت آواز نیز به نقل از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران امیر حاتمی با تیتر: "این درسی برای آمریکا است تا به خاطر بسپارد" خبری را در این زمینه پوشش داد و در ادامه خبر توییت نانسی پلوسی خطاب به ترامپ را با تیتر: "دنیا تاب یک جنگ دیگر را ندارد" منتشر نمود.

در مجموع اکثر رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی بوسنی و هرزگوین، اخبار مختلف انتقام سخت ایران از آمریکا را پوشش دادند. در کنار این اخبار، گزارشهای تحلیلی نیز از این سایتها منتشر شده اند که عناوین برخی از آنها در ذیل قابل مشاهده اند. در این گزارشها عموما از طرفی به پاسخ موشکی مقتدر ایران و از طرف دیگر وجود پایگاه های مختلف آمریکایی و در معرض خطر بودن آنها در منطقه اشاره شده است.

سایت دنونی آواز: پایگاه های نظامی و همچنین نظامیان حاضر در منطقه غرب آسیا[۱]

سایت دنونی آواز: آیا دنیا با یک جنگ عظیم جدید مواجه خواهد شد؟[۲]

سایت الجزیره بالکان: نقشه پایگاه های آمریکا در منطقه غرب آسیا[۳]

سایت الجزیره بالکان: گزارش تفصیلی از پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق[۴]

سایت الجزیره بالکان: تنش میان ایران و آمریکا – طرح دموکراتها برای محدود کردن ابزار جنگی ترامپ[۵]

گفتنی است روز گذشته سه شنبه مورخ ۱۷ دی ۱۳۹۸ نیز دفتر یادبود سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو افتتاح شد که اگرچه از مقامات رسمی دولتی این کشور در این مراسم جز مشاور باقر عزت بگوویچ فرد دیگری حضور پیدا نکردند لیکن سفیر روسیه، سفیر فلسطین و نماینده ای از سفارت مالزی در بوسنی و همچنین شهروندان سارایوو ضمن حضور در محل سفارت ایران، با اهداء گل و ثبت دلنوشته ای برای شهدای حمله تروریستی آمریکای جنایتکار به مقام والای این شهدا ادای احترام کردند.

کد خبر 753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =