بر اساس مطالعه انجام شده توسط سازمان غیر دولتی برک، ازدواج کودکان در کشور به دلیل تعطیلی مدارس در دوران کرونا در مقایسه با زمان های دیگر ۲۵ درصد افزایش یافته است که بالاترین میزان در ۲۵ سال گذشته است.

 روزنامه جوگانتار، چاپ داکا، ۲۱ سپتامبر: جامعه از دیرباز دچار اختلالی به نام ازدواج کودکان بوده است. به ویژه دختران قربانیان اصلی این بیماری هستند. پس از مدت ها تعطیلی به خاطر کرونا، تصویر ازدواج کودکان هنگام بازگشایی مدارس آشکار شد.
بر اساس مطالعه انجام شده توسط سازمان غیر دولتی برک، ازدواج کودکان در کشور به دلیل تعطیلی مدارس در دوران کرونا در مقایسه با زمان های دیگر ۲۵ درصد افزایش یافته است که بالاترین میزان در ۲۵ سال گذشته است. دلیل اصلی ازدواج کودکان در بنگلادش فقر است. سرپرست دختری که در خانواده ای فقیر متولد می شود، همواره از ناامنی رنج می برد. پدر چنین خانواده ای می خواهد از بار دختر خود خلاص شود. فقر و بی سوادی از مسائل مهم در این زمینه هستند. بر اساس گزارش یونیسف، بیش از ۵۰ درصد زنان بنگلادشی قبل از ۱۸ سالگی ازدواج می کنند. از این تعداد، ۱۸ درصد کمتر از ۱۵ سال ازدواج می کنند. تا کنون ازدواج کودکان بر اساس قانون مصوب زمان انگلیس در سال ۱۹۲۹ در کشور کنترل می شد. در سال ۲۰۱۷ با لغو آن, قانون جدید وضع شد. این قانون سن ازدواج  را برای دختران حداقل ۱۸ سال و برای پسران حداقل ۲۱ سال پیش بینی کرده است برای نقض این قانون، مجازات حبس در نظر گرفته شده است. با این حال، این روند به دلیل عدم قطعیت های مختلف ناشی از شرایط خاص همه گیری کرونا افزایش یافته است. اما افسار آن باید کشیده شود. برای این منظور، علاوه بر مدیریت، نمایندگان مردم محلی، معلمان و امامان مساجد باید جلو بیایند./

کد خبر 8717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =