سازمان ملل متحد قرار است شنبه با بنگلادش موافقت نامه ای را برای ارائه کمک های بشردوستانه به روهینگیایی هایی که از کاکسِس بازار به جزیره دور افتاده بهاشانچار منتقل شده اند امضا کند.

روزنامه ایندیپندنت، چاپ داکا، ۶ اکتوبر: سازمان ملل متحد قرار است شنبه با بنگلادش موافقت نامه ای را برای ارائه کمک های بشردوستانه به روهینگیایی هایی که از کاکسِس بازار به جزیره دور افتاده بهاشانچار منتقل شده اند امضا کند. محمد محسن، قائم مقام وزارت بحران و امداد این اطلاعات را روز چهارشنبه اعلام کرد. برای کاهش فشار بر اردوگاه های روهینگیا در کاکسِس بازار، دولت تصمیم گرفت صد هزار روهینگیایی را به بهاشانچار منتقل کند.
 
به دنبال آن، تخلیه روهینگیایی ها به بهاشانچار در دسامبر سال گذشته آغاز شد. دولت تاکنون با هزینه های خود و کمکهای نهادهای داخلی و خارجی به روهینگیاهای آواره در بهاشانچار کمک های بشردوستانه ارائه کرده است. اما سازمان ملل از همان ابتدا با تخلیه روهینگیاها در بهسانچار مخالفت می کرد. سازمان ملل متحد سوالاتی در مورد میزان بی خطر بودن بهاشانچار در هنگام بلایای طبیعی داشت و اطمینان می خواست که روهینگیاها می توانند آزادانه از بهاشانچار به سرزمین اصلی بنگلادش حرکت کنند و آیا آنها به طور داوطلبانه به بهاشانچار منتقل شده اند یا خیر. پس از تحقیقات طولانی در این باره، سر انجام سازمان ملل حاضر شد به بهاشانچار کمکهای بشردوستانه ارسال کند./

کد خبر 8977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =