شرکت نمایندگان هلدینگ AS بوسنی و هرزگوین در اولین کنفرانس بین المللی تجارت حلال در تهران

مرکز صدور گواهینامه کیفیت حلال کرواسی به همراه اتاق بازرگانی ایران اولین کنفرانس بین المللی تجارت حلال جمهوری اسلامی ایران و اروپای جنوب شرقی را در تهران برگزار کرد.

مرکز صدور گواهینامه کیفیت حلال کرواسی به همراه اتاق بازرگانی ایران اولین کنفرانس بین المللی تجارت حلال جمهوری اسلامی  ایران و اروپای جنوب شرقی را در تهران برگزار کرد.در این کنفرانس تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات از کرواسی، بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو و جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

در کنفرانس تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین بازارهای حلال به شمار می رود و بیش از 250 تولیدکننده و ارائه دهنده خدمات در کشورهای اروپای جنوب شرقی دارنده گواهینامه حلال هستند.

پروفسور دکتر آملا سمیچ، مدیر اداره تضمین کیفیت و استانداردسازی هلدینگ AS (بوسنی و هرزگوین) گفت: " افتخار بزرگی است که سخنران و بخشی از چنین رویداد بزرگ و مهمی بودم. این کنفرانس اولین گام در تقویت همکاری ها در زمینه تولید، توزیع، گردشگری حلال و سرمایه گذاری است ضمن اینکه گفتگوها در مجمع تجارت حلال و کنفرانس علمی که در تاریخ 4 و 5 اکتبر 2022 در زاگرب برگزار می شود، ادامه خواهد یافت. هلدینگ AS به عنوان یکی از بزرگترین گروه های غذایی بوسنی و هرزگوین شامل هفت شرکت دارای گواهینامه حلال و 1474 محصول حلال است که 16.3٪ از کل محصولات دارای گواهینامه حلال بوسنی و هرزگوین است. اگر در نظر بگیریم که صنعت حلال یکی از  صنایع با سریع‌ ترین رشد در جهان در سال ‌های اخیر است، این امر قابل توجه است. همگامی با بازارهای پویای اروپا و جهان که روند رو به رشدی دارند ضروری است و پتانسیل توسعه بازار حلال علاوه بر حوزه صنایع غذایی، در بخش های گردشگری و پذیرایی نیز زیاد است. ما از فرصت استفاده کردیم و بر  کارهایی که آژانس حلال بوسنی و هرزگوین انجام می دهد تاکید و صنعت حلال کامل کشورمان را معرفی کردیم."

سخنرانی های مقدماتی با دو پنل دنبال شد که در آن گوران کوراچ نماینده هتل هیلتون پودگوریتسا، ودران کَلَک نماینده شرکت پودراوکای کرواسی، ماریو مدیفای نماینده شرکت ایرکس آروما و پروفسور دکتر آملا سمیچ نماینده هلدینگ AS بوسنی و هرزگوین در باره موضوع همکاری در زمینه صنعت حلال، توزیع و گردشگری کشورهای اروپای جنوب شرقی سخنرانی کردند.

در ادامه کنفرانس نشست ‌های B2B با تجار علاقه‌ مند از جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که در آن نتیجه گیری شد که فضای زیادی برای همکاری بین کشورهای اروپای جنوب شرقی وجود دارد. نمایندگان هلدینگ AS گفتگوهای تجاری متعددی را برای کمک به ادامه همکاری موفقیت آمیز این گروه‌ بوسنیایی در زمینه حلال استانداردسازی، تجارت و همکاری در زمینه پروژه های علمی بین المللی انجام دادند. در چارچوب این سفر رسمی، هیئتی به سرپرستی مرکز صدور گواهینامه کیفیت حلال کرواسی از نمایشگاه مواد غذایی آگروفود نیز بازدید کردند.

توضیح:

آژانس گواهینامه حلال بوسنی و هرزگوین زیر نظر جامعه اسلامی این کشور فعالیت می کند. مدیریت این آژآنس در شهر توزلا قرار دارد و با تدوین و ارائه دستورالعمل های حلال به شرکت های تولیدی با هماهنگی جامعه اسلامی این کشور، گواهینامه حلال را برای شرکت ها و محصولات صادر می کند.

مسلمانان بوسنی و هرزگوین بدلیل تقسیم بندی های مذهبی و قومی ترجیح می دهند از فروشگاه های مواد غذایی متعلق به مسلمانان در مناطق مسلمان نشین شهر یا کشور خرید کنند (هم بدلیل ملاحظات شرعی و هم ملاحظات قومی). لذا نشان حلال چه برای مردم و چه برای فروشندگان و تولیدکنندگان اهمیت ویژه ای دارد.

منبع: وبسایت politicki.ba و کلیکس

کد خبر 12748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =