ویژه برنامه تئاتر ملی سارایوو؛ «فرهنگ در خیابان ها!»

این مجموعه برنامه ها از سیزدهم می تا ماه اکتبر در فضاهای عمومی شهرداری های سارایوو برگزار می شود.

این مجموعه برنامه ها از سیزدهم می تا ماه اکتبر در فضاهای عمومی شهرداری های سارایوو برگزار می شود.

به همین مناسبت، دینو موستافیچ، مدیر تئاتر ملی سارایوو، در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که از تعداد هنرمندان بزرگی که آمادگی خود را برای اجرا اعلام کرده اند شگفت زده شده است و اینها رویدادهایی هستند که می توانند فضای فرهنگی شهر را تازه کنند.

مستافیچ گفت: این ترکیب نسلی از هنرمندان جوان و هنرمندان ناشناس تا هنرمندان بسیار با سابقه خواهد بود.

این برنامه تحت نظارت دولت کانتون سارایوو و شهرداری های کانتون و با مشارکت هیئت گردشگری کانتون سارایوو برگزار می شود.

ما به این فکر افتادیم که فرهنگ را به خیابان ببریم. به طور کلی فکر می کنیم شهروندان تشنه فرهنگ هستند و می خواهند نمایش هایی را ببینند که در تئاتر ملی اجرا می شود. ما می خواهیم آن را به خیابان ها ببریم و به شهروندان نزدیک کنیم. بنابراین ما گالری های هنری را در فضای باز اجرا خواهیم کرد. ادین فورتو، نخست وزیر کانتون سارایوو، گفت: به لطف این برنامه، شهروندان احساس خواهند کرد که چقدر فرهنگ غنی داریم.

وزیر فرهنگ و ورزش کانتون سارایوو، سمیر آودیچ، نیز خاطرنشان کرد: برنامه "فرهنگ در خیابان ها" در طول تابستان برگزار می شود که طی آن یک پیشنهاد فرهنگی غنی ارائه می شود.

افرادی که برای فرهنگ و از فرهنگ زندگی می کنند در نهایت می توانند ایده فرهنگی خود را بیان کنند و ما اینجا هستیم تا حداکثر حمایت را انجام دهیم.

این برنامه قرار است در ۱۳ ماه مه افتتاح شود، زمانی که نمایشگاهی از آثار گرافیک انصار هاجیچ و همچنین دانشجویان آکادمی هنرهای زیبا افتتاح می شود.

منبع: سایت تئاتر ملی سارایوو

کد خبر 12762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =