تعیین جوایز سالانه فیلم های منطقه ای در جشنواره فیلم سارایوو

جشنواره فیلم سارایوو پس از موفقیت آمیز بودن جوایز سالانه برای سریال های تلویزیونی از سه سال پیش، جوایز سالانه را برای فیلم های منطقه ای نیز تعیین می کند که بر اساس همین اصل انتخاب می شوند.

کمیته رای گیری که تا کنون بیش از 450 متخصص سینما و تلویزیون را گرد هم آورده است، مانند سریال های تلویزیونی، روی نامزدها و برندگان جوایز بهترین فیلم های منطقه ای کار خواهد کرد.مراسم اهدای جوایز در فضای زمستانی کوه های المپیک اطراف سارایوو برگزار می شود. اولین دوره مراسم اهدای جوایز برای فیلم های منطقه ای در ژانویه 2024 در جاهورینا برنامه ریزی شده است.کمیته رای گیری تا آن زمان ارتقا خواهد یافت: انتظار می رود اعضای جدید آنها را دریافت کنند و به تدریج این کمیته غیررسمی را به آکادمی منطقه ای فیلم و تلویزیون تبدیل کنند که علاوه بر تصمیم گیری در مورد جوایز سالانه، ایده انتقال دانش و تجربه را نیز به عهده خواهد گرفت. نسل جدیدی از متخصصان سینما و تلویزیون و در خدمت ترویج و حفاظت از این حرفه در سراسر منطقه هستند.

مدیر جشنواره فیلم سارایوو: «پس از چالش‌های متعدد انتقال دیجیتال، تأثیر همه‌گیری، بازار منطقه‌ای فیلم به آرامی در حال تثبیت است. من معتقدم که ارزیابی بهترین فیلم‌های منطقه‌ای توسط این حرفه به جایگاه و دیده شدن قوی‌تر آن‌ها در بازار داخلی کمک می‌کند تا فیلم‌های منطقه‌ای بیننده و سهم بیشتری در بازار داخلی داشته باشند. این واقعیت که هیچ یک از کشورهای منطقه آکادمی فیلم و تلویزیون خود را ندارند نشان دهنده است و ما فکر می کنیم که از این فعالیت ها طبیعتاً یک چنین ارگانی بوجود می آید که در خدمت جوان سازی، ارتقاء و حفاظت از حرفه ما باشد.

دژان لیونایچ، مدیر مرکز المپیک جاهورینا :"من خوشحالم که صنعت فیلم منطقه ای در ژانویه سال آینده در آخر هفته اسکی در جاهورینا گرد هم می آید. در کنار تقدیر از بزرگترین دستاوردهای سینمایی، من معتقدم که این رویداد ظرفیت‌های در اختیار ما را نشان خواهد داد، چه متخصصان و زیبایی‌های بزرگی در کوه‌های المپیک داریم و آخر هفته اسکی منطقه‌ای پیش رو تبدیل به یک رویداد قابل شناسایی، یک نوع خواهد شد. بیست و نهمین جشنواره فیلم سارایوو از 11 تا 18 آگوست 2023 برگزار می شود.

https://sarajevotimes.com/sarajevo-film-festival-establishes-annual-awards-for-regional-films

کد خبر 16146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =