رهبران تحاد دموکراتیک چپ می گویند اسرائیل غزه را به بزرگترین زندان جهان تبدیل کرده و سال هاست هزاران فلسطینی را می کشد. بنابراین عضویت اسرائیل در سازمان ملل باید فورا لغو شود. رهبران اتحاد دموکراتیک چپ این مواضع را روز شنبه در راهپیمایی طرفداران خود گفتند. اتحاد دموکراتیک چپ  در سراسر کشور برای پایان نسل کشی در فلسطین، لغو عضویت اسرائیل در سازمان ملل و علیه جنون جنگی آمریکا و اسرائیل تظاهرات کرد.

رهبران تحاد دموکراتیک چپ می گویند اسرائیل غزه را به بزرگترین زندان جهان تبدیل کرده و سال هاست هزاران فلسطینی را می کشد. بنابراین عضویت اسرائیل در سازمان ملل باید فورا لغو شود. رهبران اتحاد دموکراتیک چپ این مواضع را روز شنبه در راهپیمایی طرفداران خود گفتند. اتحاد دموکراتیک چپ  در سراسر کشور برای پایان نسل کشی در فلسطین، لغو عضویت اسرائیل در سازمان ملل و علیه جنون جنگی آمریکا و اسرائیل تظاهرات کرد. سخنرانان در این تظاهرات گفتند که طبق قوانین بین المللی نمی توان به کودکان، زنان و سالمندان، بیمارستان ها، موسسات آموزشی و سفارتخانه ها حمله کرد. اما اسرائیل با حمایت آمریکا به حملات و کشتار فلسطینی ها ادامه می دهد. در این شرایط، رهبران اتحاد خواستار مقاومت عمومی در برابر کمک آمریکا به اسرائیل شدند.  رشید فیروز دبیر کل حزب سوسیالیست بنگلادش ( رئیس سابق حزب کمونیست بنگلادش) و چند تن دیگر در این تجمع که به ریاست روهین حسین، هماهنگ کننده ائتلاف دموکراتیک چپ و دبیر کل حزب کمونیست بنگلادش تشکیل شده بود سخنرانی کردند.

 گروه صنعتی "اودیچی بنگلادش" هم با برگزاری یک گردهمایی فرهنگی خواستار پایان دادن به نسل کشی اسرائیل در فلسطین شد. رهبران اودیچی معتقدند که بنگلادش باید در کنار فلسطین بایستد و افکار عمومی را به نفع فلسطین در مجامع بین المللی سوق دهد. آنها از دولت خواستند تا اقدامات دیپلماتیک سریع و موثر در این زمینه انجام دهد.

( روزنامه پرتهوم آلو ، شنبه  1 ژوئن 2024)

https://www.prothomalo.com/politics/9ce0ocfeg1

کد خبر 19774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =