در چهل و پنجمین سالگرد درگذشت شاعر ملی قاضی نذرالاسلام، افراد با طبقات و حرفه های مختلف بر مزار وی ادای احترام کردند. صبح روز جمعه بر مزار شاعر در کنار مسجد مرکزی دانشگاه داکا گل باران شد.


تارنمای بی دی نیوز۲۴، منتشر شده از داکا، ۲۷ اوت: در چهل و پنجمین سالگرد درگذشت شاعر ملی قاضی نذرالاسلام، افراد با طبقات و حرفه های مختلف بر مزار وی ادای احترام کردند. صبح روز جمعه بر مزار شاعر در کنار مسجد مرکزی دانشگاه داکا گل باران شد. خیلخیل قاضی، نوه نذرالاسلام ساعت ۸ صبح به نمایندگی از خانواده شاعر با گل به وی ادای احترام کرد.
 
خانم خیلخیل قاضی به خبرنگاران گفت: "قاضی نذرالاسلام علیه استعمار، بی عدالتی، ظلم و ستم ایستادگی کرده بود و شاعری مانند او در جهان به ندرت یافت می شود. او همیشه همراه پیروزیهای مردم و شاعر توده ها بود. او هنوز هم مطرح است زیرا با مردم زندگی کرده بود."
خیلخیل قاضی ابراز تاسف کرد که حتی ۴۵ سال پس از مرگ وی، آثار قاضی نذرالاسلام به زبانهای خارجی ترجمه نشده. او گفت: "موسیقی و اشعار او منابع ارزشمندی از این سرزمین است. اما آثار او هنوز ترجمه نشده است که بسیار تاسف آور است. فقط اهدای گل به قبر او در سالروز تولد یا مرگ اوکفایت نمی کند. ما وظیفه داریم آثار او را در سراسر جهان گسترش دهیم. این مسئولیت بر گردن دولت است که باید انجام شود."/

کد خبر 8125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =