پس از یک سال و نیم تعطیل سر انجام مدارس و دانشکده های کشور از روز یکشنبه ۱۲ سپتامبر بازگشایی می شوند. دکتر دیپو مانی، وزیر آموزش و پرورش بعد از ظهر یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه بین وزیران این اعلامیه را بیان کرد.

روزنامه انقلاب، چاپ داکا، ۵ سپتامبر: پس از یک سال و نیم تعطیل سر انجام مدارس و دانشکده های کشور از روز یکشنبه ۱۲ سپتامبر بازگشایی می شوند. دکتر دیپو مانی، وزیر آموزش و پرورش بعد از ظهر یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه بین وزیران این اعلامیه را بیان کرد.
وزیر گفت که دولت دستورالعمل هایی را برای بازگشایی موسسات آموزشی ارائه کرده است که باید رعایت شود. داوطلبان امتحان SSC [امتحان سراسری کلاس دهم] و HSC [امتحان سراسری کلاس دوازدهم] از روز بازگشایی هر روز به کلاس می آیند. دانش آموزان کلاس پنجم نیز هر روز سر کلاس حاضر می شوند. اما دانش آموزان سایر کلاسها در حال حاضر یک روز در هفته به کلاس می آیند. بعداً با نظارت بر وضعیت، تعداد روزها برای آنها افزایش می یابد. در صورت امکان، تمام کلاسها کاملاً عادی خواهد شد. او گفت به همین ترتیب ابتدا مدت زمان فعالیت های کلاس کمتر خواهد بود. به تدریج این تایم افزایش می یابد و به حالت عادی باز می گردد.
وزیر آموزش و پرورش گفت هیچ معلم، دانش آموز، افسر-کارمند نمی تواند بدون ماسک وارد موسسات آموزشی شود. این امر مقامات موسسات مربوطه تضمین می کند. همچنین اطمینان از حفظ فاصله اجتماعی در کلاس درس بسیار مهم است. کل وضعیت توسط وزارتخانه نظارت خواهد شد. قابل ذکر است، ۱۶ مارس ۲۰۲۰ آخرین روز فعالیت مدارس کشور بود یعنی پس از یک سال نیم موسسات آموزشی مجددا فعالیت خود را آغاز می کنند./

کد خبر 8650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =