علم و آموزش، تاریکی جهالت را از بین برده و افراد روشن فکر را می سازد. اما کشور ها از فقدان چنین افرادی رنج می برد. اگرچه ارتباط مستقیمی با این موضوع ندارد، اما یک گزارش تحقیقی در مورد آموزش دلیل واقعی عدم ایجاد افراد روشن فکر را برملا کرده است. شفافیت بین المللی بنگلادش (TIB) این گزارش را تهیه کرده است. در این گزارش آمده است: معلمان و مدرسان به دلیل ادارات دولتی مربوط به آموزش و پرورش، رهبران سیاسی و هیئت حاکمه فاسد نمی توانند استقلال عمل خود را حفظ کنند. همچنین عدم پاسخگویی در فعالیت های آموزش متوسطه و عالی نگران کننده است.

سرمقاله هفته: فساد اداری در آموزش و پرورش؛ مفسدین حریص باید بیرون انداخته شوند  روزنامه بی دی پراتیدین، چاپ داکا، ۳۰ سپتامبر: علم و آموزش، تاریکی جهالت را از بین برده و  افراد روشن فکر را می سازد. اما کشور ها از فقدان چنین افرادی رنج می برد. اگرچه ارتباط مستقیمی با این موضوع ندارد، اما یک گزارش تحقیقی در مورد آموزش دلیل واقعی عدم ایجاد افراد روشن فکر را برملا کرده است. شفافیت بین المللی بنگلادش (TIB) این گزارش را تهیه کرده است. در این گزارش آمده است: معلمان و مدرسان به دلیل ادارات دولتی مربوط به آموزش و پرورش، رهبران سیاسی و هیئت حاکمه فاسد نمی توانند استقلال عمل خود را حفظ کنند. همچنین عدم پاسخگویی در فعالیت های آموزش متوسطه و عالی نگران کننده است.
معلمانی که برای استفاده از خدمات مختلف شغلی به ادارات دولتی مراجعه می کنند باید مرحله به مرحله رشوه پرداخت کنند. مبلغ رشوه از  ۵ هزار تاکا تا ۱۵ لاک تاکا است. این پول غیراخلاقی توسط مقامات و کارکنان اداره آموزش متوسطه و عالی، رهبران سیاسی محلی، مدیران مدرسه، مقامات اداره بازرسی و حسابرسی، هیئت آموزش و پرورش و غیره چپاول می شود. به گفته بخش بازرسی و حسابرسی، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰، ۱۰۵۷ نفر از طریق تشریک مساعی افراد فاسد، با جعل کردن مدارک تحصیلی به عنوان معلم آموزش و پرورش استخدام شده اند. در این بین معلمانی که می خواهند صادقانه فعالیت کنند نیز خواسته یا ناخواسته در حلقه فساد گرفتار می شوند. برای پایان دادن چنین وضعیتی باید اصلاح جامعی در مدیریت آموزش و پرورش ایجاد شود. جانوران حریص باید بدرقه شوند./
 

کد خبر 8897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =