خانه روسیه [مرکز علمی و فرهنگی روسیه] در داکا در روز چهارشنبه میزبان برنامه ای به مناسبت نود و یکمین سالگرد سفر رابیندرانات تاگور به روسیه بود. ماکسیم دوبروکوتوف، مدیر خانه روسیه در داکا، در سخنان خوشامدگویی خود گفته که سفر رابیندرانات تاگور به اتحاد جماهیر شوروی با تلاش های انجمن همه اتحادیه برای روابط فرهنگی با خارج از کشور (AUSCR) امکان پذیر شد. او افزود که برداشت های اقامت او در شوروی در "نامه هایی از روسیه" شرح داده شده است.

روزنامه ایندیپندنت، چاپ داکا، ۲۸ اکتوبر: خانه روسیه [مرکز علمی و فرهنگی روسیه] در داکا در روز چهارشنبه میزبان برنامه ای به مناسبت نود و یکمین سالگرد سفر رابیندرانات تاگور به روسیه بود. ماکسیم دوبروکوتوف، مدیر خانه روسیه در داکا، در سخنان خوشامدگویی خود گفته که سفر رابیندرانات تاگور به اتحاد جماهیر شوروی با تلاش های انجمن همه اتحادیه برای روابط فرهنگی با خارج از کشور (AUSCR) امکان پذیر شد. او افزود که برداشت های اقامت او در شوروی در "نامه هایی از روسیه" شرح داده شده است.
 
سخنرانان اصلی، دکتر منیر الزمان، استاد دانشگاه چیتاگونگ و دکتر ابوال آزاد، رئیس آکادمی جنگ آزادیبخش بودند. آنها به نقل از «نامه‌هایی از روسیه» گفتند تاگور در نزد مردم شوروی به عنوان نویسنده ای بزرگ، مبارزی خستگی ناپذیر علیه ستم و جنگ استعماری و مدافع سرسخت وحدت و صلح ملی شناخته می شد. و سفر او به پیشروی روابط آینده دوستانه روسیه و بنگلادش تبدیل شده است./

کد خبر 9637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =