شورای بریتانیا که برای توسعه روابط فرهنگی بین بنگلادش و بریتانیا کار می کند، هفتادمین سالگرد تاسیس خود را در داکا جشن گرفت.

تارنمای بنگلا تریبون، منتشر شده از داکا، ۲۱ نوامبر: شورای بریتانیا (British Council) [رایزنی فرهنگی انگلیس] که برای توسعه روابط فرهنگی بین بنگلادش و بریتانیا کار می کند، هفتادمین سالگرد تاسیس خود را در داکا جشن گرفت. استیو اسپرینگ سی بی ای، رئیس جهانی شورای بریتانیا، به داکا آمده است تا تاریخ این رابطه متقابل را جشن بگیرد و دوستی را تقویت کند. 
استیو اسپرینگ، رئیس شورای بریتانیا، گفت: «امسال، بنگلادش ۵۰ سال استقلال خود را جشن می گیرد، همانطور که شورای بریتانیا هفتادمین سالگرد خود را در داکا جشن می گیرد. در نوامبر ۱۹۵۱، شورای بریتانیا اولین دفتر خود را در داکا افتتاح کرد. کار این سازمان در ارتباط بین مردم بنگلادش و بریتانیا در زمینه آموزش، هنر و فرهنگ انگلیسی واقعاً قابل توجه است!»
شورای بریتانیا تعدادی فعالیتهای مشارکتی را برای جشن گرفتن استقلال بنگلادش و سالگرد تأسیس شورای بریتانیا انجام داده است. اینها عبارتند از: برگزاری یک نمایشگاه عکس توسط موزه جنگ استقلال بنگلادش و آرشیو لندن، با عنوان "بریتانیا ۱۹۷۱: همبستگی مردم با آزادی بنگلادش"؛ جایی که ۴۰ عکس کمیاب از جنبش مردمی در بریتانیا در حمایت از جنگ استقلال بنگلادش در سال ۱۹۷۱ به نمایش گذاشته شده است. کی ام خالد، وزیر امور فرهنگی بنگلادش این نمایشگاه را روز شنبه افتتاح کرد. اعضای هیئت امنای موزه جنگ استقلال و مقامات ارشد شورای بریتانیا در این مراسم حضور داشتند. 
خالد در این مراسم گفت: «جنگ استقلال بنگلادش شور و هیجان زیادی را در بین جامعه بین‌المللی به‌ویژه در بین بنگلادشی‌های مقیم بریتانیا ایجاد کرده بود. شورای بریتانیا، موزه جنگ استقلال و آرشیو لندن ابتکار عمل را برای مستندسازی حمایت و کمکی که بریتانیا در سال ۱۹۷۱ به ما ارائه کرد، انجام داده‌اند، که من از دیدن آن بسیار خوشحالم. این همکاری و حمایت بریتانیا همچنان ادامه دارد. در حال حاضر، بریتانیا دومین جامعه بنگلادشی مهاجر در جهان را دارد، یکی از بزرگترین، جوانترین و سریعترین جوامع خارجی در حال رشد در بریتانیا. 
استیو اسپرینگ، رئیس شورای بریتانیا، در مورد این نمایشگاه گفت: در ۵۰ سال گذشته، دوستی و ارتباط بین دو کشور قوی‌تر و نزدیک‌تر شده است. این پیوند فرهنگی توسط جامعه بزرگ و فعال مهاجر بنگلادشی در بریتانیا که بسیاری از آنها در فعالیت‌های مختلفی در سراسر بریتانیا در حمایت از جنگ استقلال بنگلادش در نیم قرن پیش شرکت داشتند، تقویت می‌شود.
این نمایشگاه تا ۱۶ دسامبر در موزه جنگ استقلال برپاست./

کد خبر 9863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =