اولین موزه واقعیت مجازی در سارایوو افتتاح شد

سارایوو یک موزه جدید دارد، اولین موزه واقعیت مجازی در این کشور درهای خود را به روی همه کسانی که می خواهند پایتخت بوسنی و هرزگوین و تاریخ غنی آن را به روشی نوآورانه تجربه کنند، باز کرده است.

موزه فراگیر سارایوو یک موزه واقعیت مجازی است که سارایوو را به عنوان یک مقصد گردشگری به روشی کاملاً جدید معرفی می کند. وظیفه اصلی آنها تولید و نمایش فیلم های کوتاه تاریخی در واقعیت مجازی، یعنی در محیط 360 است. بازدیدکنندگان اکنون این فرصت را دارند که رویدادهای تاریخی مهمی را که در سارایوو رخ داده است به شیوه ای جدید و متفاوت تجربه کنند.
یوانا موسیچ، مدیر و یکی از بنیانگذاران موزه: سارایوو و بوسنی و هرزگوین دارای گنجینه های تاریخی و گردشگران زیادی هستند. ما می خواستیم چیزی را ارائه دهیم که کاملاً متفاوت و جدید باشد تا گردشگران بتوانند گنجینه های تاریخی ما را به شیوه ای جدید تجربه کنند. ترور فرانتس فردیناند و آغاز جنگ جهانی اول اولین فیلم عرضه شده است که از طریق آن بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که به گذشته، به طور دقیق تر به لحظه و به محل یکی از مهم ترین رویدادهای تاریخی بازگردند که در منطقه ما اتفاق افتاد.
نظر بازدیدکنندگان:
-«این قطعاً تجربه‌ای بود که در نهایت، با همه چیزهایی که در کتاب‌ها خواندیم و چیزهایی که از طریق آموزش رسمی‌مان یاد گرفتیم، متفاوت بوده و انگار همین حالا به نوعی در کانون توجه بیشتر ما قرار گرفت. مثل این است که شما در همان لحظه با سایر شرکت‌کنندگان در آنجا هستید.»
-"کیفیت این مواد گرافیکی واقعاً خوب است و شما به نوعی آن فضا را احساس می کنید، آن ماشین سواری، در بین آن مردم، عابران عادی و تماشاگران، یک رویداد بسیار ویژه است."
در دوره آتی ساخت فیلم‌های جدیدی با مضامین «سارایوو در محاصره»، «سارایوو در دوره عثمانی» و همچنین فیلمی با موضوع «المپیک» قبل از چهل سالگی نیز در نظر گرفته شده است.

https://sarajevotimes.com/the-first-museum-of-virtual-reality-opened-in-sarajevo

کد خبر 18223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =