سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگوین، شهری است که از تنوع فرهنگی رونق می گیرد. تاریخ غنی شهر و موقعیت استراتژیک این شهر در تقاطع تمدنهای شرقی و غربی، صحنه فرهنگی پر جنب و جوش آن را شکل داده است و آن را به کانونی برای بیان هنری و تبادل فرهنگی تبدیل کرده است.

سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگوین، شهری است که از تنوع فرهنگی رونق می گیرد. تاریخ غنی شهر و موقعیت استراتژیک این شهر در تقاطع تمدنهای شرقی و غربی، صحنه فرهنگی پر جنب و جوش آن را شکل داده است و آن را به کانونی برای بیان هنری و تبادل فرهنگی تبدیل کرده است. و هیچ راهی بهتر از حضور در یکی از شبهای فرهنگی متعدد سارایوو برای تجربه کردن این فرش فرهنگی وجود ندارد.

"فرهنگ در خیابان ها"، جشنواره سالانه تابستانی سارایوو

از جشنواره شب های فرهنگی سارایوو گرفته تا جشنواره فیلم سارایوو، تقویم فرهنگی این شهر پر از رویدادهایی است که بهترین استعدادهای محلی و بین المللی را به نمایش می گذارد. مرکز تاریخی شهر، پر از معماری عصر عثمانی و خیابانهای پیچ و پیچ، زمینه مناسبی برای این رویدادها فراهم می کند که اغلب در ساختمانهای تاریخی، موزه ها و میدان های شهر اتفاق می افتد.

"فرهنگ در خیابان ها"، جشنواره سالانه تابستانی سارایوو

یکی از محبوب ترین شبهای فرهنگی در سارایوو جشنواره تابستانی سارایوو است که هر ماه ژوئیه و آگوست برگزار می شود. این جشنواره 10 روزه شامل طیف وسیعی از اجراها، از موسیقی کلاسیک گرفته و همچنین نمایش های تئاتر و عروسک است. فینال بزرگ جشنواره یک نمایش آتش بازی دیدنی بر روی پل لاتین نمادین شهر است.

"فرهنگ در خیابان ها" در سال 2024 یک برنامه ویژه از تئاتر ملی سارایوو است که در فضاهای عمومی شهرداری های سارایوو تحت نظارت دولت کانتون سارایوو و با مشارکت هیئت گردشگری کانتون سارایوو برگزار می شود.
 
جشنواره "فرهنگ در خیابان ها" ماهیت چند رسانه ای دارد و همه اشکال بیان هنری موجود در تولید تئاتر ملی سارایوو را بیان می کند. هدف از پروژه "فرهنگ در خیابان ها" نزدیک کردن فرهنگ و هنر به شهروندان از طریق مشارکت هنرمندان جوان حرفه ای و اجرای یک برنامه برتر است.

کد خبر 20093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =